پلمپ ۴۰ عطاری متخلف در اراک

۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵ کد : ۲۳۰۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۸
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون ۴۰ عطاری متخلف به دلیل فروش داروهای قاچاق، پلمپ شده اند.
پلمپ ۴۰ عطاری متخلف در اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: در بازرسی انجام شده از عطاری‌های سطح شهر اراک، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال داروهای قاچاق و غیرقانونی کشف و ضبط شد.

وی افزود: ۱۳۰ مورد بازرسی از عطاری‌های اراک انجام و این واحدها به علت فروش و تجویز انواع مخدرها و داورهای سقط جنین تعطیل شدند.

وی تاکید کرد: بازرسان در ۴۰ نوبت بازرسی از باشگاه‌های ورزشی اراک مکمل‌های ورزشی و سایر داروهای غیرقانونی به ارزش یک میلیارد ریال را شناسایی کردند.

دکتر علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: آرایشگاه‌های زنانه نیز به صورت غیرقانونی به محل عرضه داروهای زیبایی، چاقی و لاغری تبدیل شده‌اند که مقادیری دارو نیز در این واحدها کشف شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سالن‌های آرایش و زیبایی محل مناسبی برای خرید و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی نیست و عرضه در چنین اماکنی تداخل صنفی بوده و ممنوع است.

وی در پایان با اشاره به اینکه متصدیان و آرایشگران حق تجویز و یا استفاده از هیچ‌گونه دارو و مکمل‌های دارویی را برای مراجعان ندارند، افزود: این‌گونه اقدامات منجر به بروز بیماری‌های متعدد برای بانوان نیز شده است.


( ۲ )

نظر شما :