تامین سلامت مردم با کمک همگانی امکان پذیر است

۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۲ کد : ۲۳۱۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نظام سلامت به تنهایی قادر به تامین سلامت نیست و به کمک و حمایت نیاز دارد.
تامین سلامت مردم با کمک همگانی امکان پذیر است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مجمع سلامت شهرستان آشتیان، بیان کرد: مدیران و مسئولین و البته مردم این شهرستان در طول مدت شیوع کرونا همکاری خوبی با مجموعه بهداشت و درمان داشته اند.

وی افزود: سطح سواد سلامت منطقه خوشبختانه با تلاش همکاران و مسئولین ارتقاء یافته است به طوریکه واکسیناسیون که اصلی ترین راه مقابله و کنترل کرونا است، در دز اول 100 درصد جمعیت هدف و تحت پوشش و در نوبت دوم 90 درصد مردم و نوبت سوم نیز حدود 17 درصد واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی تاکید کرد: بیماری های غیر واگیر اصلی ترین و دغدغه نظام سلامت هستند و شیوع کرونا نباید باعث شود که به فراموشی سپرده شوند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: سلامت اجتماعی یا اجتماعی شدن سلامت با هدف تامین سلامت مردم با کمک همه ارگان ها میسر خواهد شد چراکه وزارت بهداشت تنها در 20 درصد از تامین سلامت جامعه نقش آفرین است.

وی افزود: خوشبختانه در چند سال گذشته با تغییر نگاه مردم و مسئولین، این موضوع جایگاه خود را پیدا کرده و اینکه توسعه پایدار با محوریت سالم بودن انسان ها در دستور کار بسیاری از ادارات قرار گرفته است.

دکتر جمالیان گفت: مجامع سلامتی که در استان تشکیل می شود، برای شناسایی و مرتفع کردن مشکلات پیش روی سلامت است، چراکه بحث سلامت بسیار وسیع است و به همان اندازه هم باید همه پای کار بیایند.

متولی سلامت استان مرکزی افزود: تقویت خودمراقبتی به عنوان شعار و محور عملکرد سال جاری در دستور کار قرار گرفته و می توان با خودمراقبتی از بسیاری از امراض و آسیب های بعدی جلوگیری کرد.

وی ضمن اشاره به حذف خوددرمانی در بین مردم، گفت: فروش اینترنتی دارو در ماه ها و سال های گذشته و افزایش موارد این چنین دچار معضل شده و مسئولین امر باید با اینگونه رفتارها، به طور جد برخورد کنند.

وی در پایان ادامه داد: رشته های درمانی را گسترش دادیم و سعی شده با افزایش تعداد متخصصین به شهرستان ها از جمله آشتیان، ضمن ارائه عادلانه تر خدمات بهداشتی و درمانی از سفرهای غیر ضرور به منظور درمان، معاینه و حتی جراحی به مرکز استان نیز جلوگیر شود.


( ۱ )

نظر شما :