خودمراقبتی از اولین نیازهای بشر

۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۲ کد : ۲۳۱۰۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۳
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان گفت: از زمانی که انسان ها پا به این خلقت گذاشتن، درصدد حفظ سلامتی خود با مراقبت از سلامت خود بوده و هست.
خودمراقبتی از اولین نیازهای بشر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس ملاطایفه بیان کرد: تحقق هدف خود مراقبتی برای حفظ سلامتی و تندرستی، همانطور که در کرونا نیز مشخص شد، از عهده مجموعه بهداشت و درمان به تنهایی بر نمی آید و نیازمند همکاری و هماهنگی بین همه است.

وی افزود: در آشتیان ظرفیت های بالایی وجود دارد و می توان از آنها بهره برد.

وی با اشاره به اینکه بحث خود مراقبتی بسیار گسترده است، تاکید کرد: یکی از زمینه ها تغذیه و دارو است که این شهرستان از شهرستان های سرآمد استان و کشور است.

دکتر ملاطایفه در ادامه خاطرنشان کرد: واکسیناسیون نیز نوعی خود مراقبتی است و خوشبختانه در شهرستان آشتیان در هر سه نوبت واکسن کرونا در حد مقبول است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آشتیان گفت: تیم مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی جوان و بانگیزه است و همین دو عامل باعث شد بتوان تا حدودی، کرونا را کمترین و حداقل ترین خسارات و تلفات بگذریم.

وی افزود: اصحاب رسانه و صدا و سیما، سپاه، بسیج و ادارات مختلف می توانند با ارتقاء و افزایش آگاهی مردم، گام موثری در این زمینه بردارند.

وی تاکید کرد: خود مراقبتی را می توان با اطلاع رسانی در سنین پایین، تحقق بخشید و برای اینکار هر یک از اعضای خانوده باید به سفیران سلامت تبدیل و برای حفظ سلامتی و افزایش و ارتقاء تندرستی خود و دیگران تلاش کنند.

دکتر ملاطایفه در پایان گفت: در این زمینه نباید به یک شعار اکتفا کرد و رسیدن به نقطه امن و معطوف، نقطه پایانی نباید ترسیم کرد.


نظر شما :