کرونا را همچنان جدی بگیرید

۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵ کد : ۲۳۱۴۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۸
استاندار مرکزی از شهروندان خواست کرونا را همچنان جدی بگیرند و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در دستور کار داشته باشند.
کرونا را همچنان جدی بگیرید

به گزارش وب دا مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در نشست  ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی گفت: اگر چه نسبت شیوع کرونا در استان مرکزی نسبت به گذشته بهبود یافته و امیدواری در جامعه ایجاد شده اما روندهای افزایشی ملی و بین‌المللی و برخی نشانه‌ها دلالت بر این دارد که سناریوی بدبینانه‌ای در پیش است و ممکن است به زودی شرایط نامطلوب و سختی ایجاد شود.

وی افزود: شهروندان در همه رده‌های سنی مجاز به دریافت واکسن، باید نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

وی تاکید کرد: شرایط کرونا شکننده و نگران کننده است و رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید بیشتر از گذشته مدنظر جامعه قرار گیرد.

مخلص الائمه در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و تداخلات تشخیصی و درمانی بین آنفلوآنزا و کرونا، نیاز است شهروندان از خوددرمانی بپرهیزند و در صورت کوچکترین علائم به پزشک مراجعه کنند.

استاندار مرکزی، گفت: مردم بایستی ضوابط پیشگیرانه را جدی‌تر از قبل رعایت کنند و دستگاه‌های مسئول با قدرت و قوت موارد مقابله‌ای را دنبال کنند و سخت‌گیری‌های خود را کاهش ندهند.

وی یادآور شد: در سویه جدید کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض خطر هستند و باید با همه وجود از آنها محافظت شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها در چارچوب ضوابط ستاد مدیریت کرونا انجام می‌شود، تاکید کرد: باید طرح مدرسه سالم و آموزش حضوری که فرمانداری اراک ایده‌پردازی شده در نقاط مختلف اراک و تمام شهرستان‌ها اجرایی شود.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها چشم بینای مسئولان جامعه هستند و این قشر باید در شناسایی نقاط قوت، ضعف و ایرادات دستگاه‌های اجرایی در امر مقابله با ویروس کرونا نیز کمک دهند.

وی در پایان تاکید کرد: شهرستان‌های اراک و ساوه باید تلاش کنند تا به وضعیت هشدار نرسند.


نظر شما :