استان مرکزی با شیب نزولی در حال حرکت است

۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۲ کد : ۲۳۱۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی در زمینه کرونا با شیب نزولی در حرکت است، اما این وضعیت شکننده است.
استان مرکزی با شیب نزولی در حال حرکت است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، بیان کرد: در بسیاری از شهرهای کشور روند افزایشی این ویروس در روزهای اخیر مشاهده می‌شود و پیش‌بینی شده از اواخر اسفندماه امسال، افزایش بستری در استان مرکزی آغاز شود.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی همکاری خوبی با مراکز بهداشتی در راستای تقویت واکسیناسیون جامعه کارگری داشتند که جای تقدیر دارد.

وی اظهار داشت: یک میلیون و ۱۳ هزار و ۵۰۸ نفر، هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند که این رقم ۸۳ درصد از جمعیت هدف استان مرکزی است.

وی تاکید کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۶۵ نفر در استان مرکزی نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند که این رقم، ۹۲ درصد از جمعیت هدف است.

متولی سلامت استان مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۲۶ هزار و ۲۱ نفر از جامعه هدف استان مرکزی معادل ۱۷ درصد نیز تاکنون نوبت یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه استان مرکزی همواره در زمینه تزریق واکسن کرونا جزو استان‌های برتر کشور است، گفت: زمان تزریق واکسیناسیون معلمان و اساتید دانشگاه‌ها قبل از سال تحصیلی بوده و زمان نوبت یادآور این قشر گذشته و انتظار است هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

وی در پایان افزود: ۹۸ درصد از جمعیت دانشجویی استان مرکزی واکسینه شده‌اند که این رقم در اراک ۱۰۰ درصد است و نیاز است دانشجویان نیز هرچه سریعتر برای تزریق مرحله سوم واکسن کرونا اقدام کنند.


( ۲ )

نظر شما :