خطر موج ششم کرونا زیر سایه سنگین اُمیکرون

۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۴ کد : ۲۳۱۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از احتمال وقوع موج ششم کرونا با محوریت سویه اُمیکرون هشدار داد.
خطر موج ششم کرونا زیر سایه سنگین اُمیکرون

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: کرونا اُمیکرون می تواند استان را با موج ششم مواجه کند لذا برنامه ریزی و آمادگی جدی برای جلوگیری از این اتفاق یک امر ضروری و الزامی است.

وی افزود: این تصور که سویه اُمیکرون علایم خفیف دارد و به بستری و مرگ منجر نمیشود تصوری نادرست و غلط محسوب میشود چرا که کشورهای متعددی با افزایش موارد بستری مبتلایان اُمیکرون مواجه هستند و نباید اجازه دهیم که اُمیکرون درکشور ما نیز جولان دهد و به ویروس غالب تبدیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: آخرین اطلاعات و نمودارهای حاصل حاکی از آن است که آمار کل موارد بستری های ناشی از اُمیکرون به ویژه در بخش مراقبت ویژه در کشور های مختلفی چون نروژ، کانادا، دانمارک، استرالیا، فرانسه، اسپانیا، انگلستان، آمریکا و غیره، نوسانی و حتی به سرعت روبه افزایش است و این مهم نشان از این است که با وجود اینکه آمار واکسیناسیون در اکثر کشورها بالاست اما واکسن به تنهایی کافی نیست و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ضروری می باشد و سهل انگاری و عادی انگاری می تواند استان را با موج جدیدی از ابتلا و بستری روبرو کند.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه در استان مرکزی هنوز شاهد افزایش آنچنانی در روند ابتلا به بیماری نیستیم اما تا تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ شناسایی ۹ بیمار مبتلا به اُمیکرون به ثبت رسیده و مطمئناً افرادی نیز وجود دارند که مبتلا بوده اما هنوز شناسایی نشده اند که این مهم نشان از وضعیت حساس در حال حاضر است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: واکسینه شدن به معنای رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها نیست‌ و همه باید پروتکل‌ها را رعایت کنند چرا که اگر این مراقبت صورت نگیرد وارد پیک بعدی شده و با معضلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: محیط‌های عمومی سرپوشیده به ویژه رستوران ها و تالارها، کلاس‌های حضوری و خوابگاه‌ها، برگزاری مراسم و تجمعات در محیط های سربسته، وسایل حمل و نقل عمومی، سالن‌های سینما، و دورهمی‌های خانوادگی از مهم‌ترین محل‌های انتقال بیماری محسوب می‌شوند لذا لازم است که از حضور در تجمعات به طور جدی اجتناب شود و در کنار رعایت جدی موازین بهداشتی نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اهتمام ورزند.


( ۲ )

نظر شما :