عادی انگاری، علت آمار پایین مشارکت محلاتی ها در واکسیناسیون

۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۲ کد : ۲۳۲۶۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۹
فرماندار شهرستان محلات گفت: مشارکت مردم محلات در نوبت اول واکسیناسیون کرونا خوب ولی در نوبت های دوم و سوم پایین است.
عادی انگاری، علت آمار پایین مشارکت محلاتی ها در واکسیناسیون

به گزارش وب دا مرکزی، محمدرضا ناظری در جلسه مجمع سلامت شهرستان محلات بیان کرد: در روزهایی که واکسن کرونا تولید و به بازار عرضه شد و رسما کار واکسیناسییون علیه این بیماری آغاز و واکسن ها در اختیار استان ها و سپس شهرستان ها قرار گرفت، شهرستان محلات همواره جزء شهرستان های برتر بود اما متاسفانه رفته رفته این اشتیاق در مردم کمتر و کمتر شد.

وی افزود: دلیل این افت اشتیاق را باید جست و جو کرد اما دلیل اصلی آن، عادی انگاری مردم در برابر این بیماری و سهل انگاری در مقابل ادامه ی راه است.

وی تاکید کرد: یک بازنگری جدی در این زمینه باید صورت بگیرد و هر کس در هر زمینه ای که فعالیت می کند، باید برای افزایش سطح پوشش و سرعت واکسیناسیون تلاش کند چراکه پایین بودن آمار واکسیناسیون در محلات ممکن است مشکلات بعدی را به همراه داشته باشد و با بالا رفتن آمار ابتلا، بستری و ...، روزهای سخت گذشته و احتمالا برخی محدودیت ها را به این منطقه بازگرداند.

ناظری در ادامه خاطرنشان کرد: همه حوزه ها در این زمینه مسئولیت دارند و باید در این راه ثابت قدم باشند.

فرماندار محلات افزود: قرار است در مجامع سلامت امسال به خود درمانی، خرید کالاهای سلامت محور از راه غیر مجاز و مصرف بی رویه آنتی بیوتیک در انسان و دام "نه" گفتن را یادگرفته و به فرزندان بیاموزیم.

وی یادآور شد: آمار خوددرمانی در کشور بالا است و متاسفانه طبق آمار از هر 5 نفر 2 الی 3 نفر خود را پزشک فرض کرده و خودشان را درمان می کنند.

وی گفت: وظایف دستگاه های مختلف در مجامع سلامت تشریح و هر دستگاه ملزم به انجام اقداماتی در چهارچوب قانون خواهد شد که امیدواریم همه دستگاه های زیربط و مسئولین امر، حوزه اختیارات خود را جدی گرفته و به بهترین شکل ممکن آنها را انجام دهند چراکه سلامت از هر معیار دیگری در جامعه مهمتر است و ارزش بالایی دارد.


نظر شما :