کرونا به همگان آموخت، تامین سلامت نیازمند کار جمعی است

۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۱ کد : ۲۳۲۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۰
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: شیوع کرونا و مواجه با آن نشان داد تامین سلامت به تنهایی از عهده مجموعه بهداشت و درمان بر نمی آید و همگان باید پای کار بیایند.
کرونا به همگان آموخت، تامین سلامت نیازمند کار جمعی است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مهدی قلیچ خانی در چهارمین مجمع سلامت شهرستان محلات بیان کرد: با توجه به پیچیدگی و گستردگی که در بحث سلامت و اجتماعی شدن آن وجود دارد، قطعا همکاری بین دستگاه های مرتبط و اجرایی، می تواند اثربخشی هر نوع اقدامی را بیشتر کند.

وی افزود: هدف اصلی مجمع سلامت، هماهنگی هر چه بیشتر بین ادارات عضو و مرتبط برای کمک گرفتن و رسیدن به نتایج مطلوب و رسیدن به سلامت جمعی و سالم ماندن جامعه است.

وی تاکید کرد: در مورد بحث خودمراقبتی و توصیه هایی چه در مورد کرونا و چه سایر بیماری ها، بارها توسط همکاران پزشک و مسئولان تاکید شده که همواره باید مراقبت های شخصی و جمعی را رعایت نمود اما در مورد خود درمانی که بسیار خطرناک است، اطلاعات و آگاهی های کافی به مردم ارائه نشده است.

دکتر قلیچ خانی در ادامه خاطرنشان کرد: با گسترش فضای اطلاعات و افزایش شبکه های مجازی و اینترنتی، متاسفانه بسیاری از مردم اقدام به خوددرمانی کرده و بدون اینکه نسبت به مسائل کلی یک بیماری اطلاعات  کسب کنند، تنها با مشاهده یا مطالعه یک مطلب یا کلیپ یا صدای چند صفحه ای یا چند دقیقه ای، اقدام به خوددرمانی می کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان محلات در پایان افزود: خوددرمانی در نهایت آسیب های جدی را به جامعه وارد خواهد کرد که امیدواریم در جلسات این چنین ضمن آگاهی رساندن از مضرات خوددرمانی و خطرات آن، خودمراقبتی را یک اصل مهم برای حفظ سلامت است را هر چه بیشتر تقویت کرده و مردم بازگو نماییم.


( ۱ )

نظر شما :