جان مادر بارداری که جانش در خطر بود، با تلاش به موقع کادر درمان نجات یافت

۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۸ کد : ۲۳۲۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۶۷
کارشناس مسئول مامائی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: چسبندگی جفت، جان مادر باردار را به خطر انداخت اما با تلاش کادر درمانی نجات یافت.
جان مادر بارداری که جانش در خطر بود، با تلاش به موقع کادر درمان نجات یافت

به گزارش وب دا مرکزی، طیبه ماجانی بیان کرد: در تاریخ 16 ماه جاری خانم بارداری با سابقه سزارین و سن حاملگی 33 هفته با علایم لکه بینی و خونریزی به مرکز آموزشی درمانی طالقانی اراک مراجعه نمود.

وی افزود: با توجه به سوابق ایشان و سونوگرافی هایی که همراه بیمار بود، چسبندگی غیرعادی جفت به رحم و سایر قسمت های شکمی از جمله مثانه کاملا مشهود بود.

وی تاکید کرد: مادر باردار تحت نظر بود تا در ساعات پایانی شب به یکباره دچار خونریزی شدید شد که به سرعت و اورژانسی تحت نظر همکاران و جراحان متخصص زنان، اورولوژ و بیهوشی به اتاق عمل منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شدت خونریزی، مجبور به هیسترکتومی مادر شده و عملیات نجات جان مادر رسما کلید خورد.

ماجانی گفت: فرآورده های خونی و مایعات به مادر تزریق و برای انجام مراقبت های بیشتر به بیمارستان امیرالمومنین(ع) منتقل شد که به دلیل وخیم بودن حال وی و ناپایدار بودن علایم حیاتی، به سرعت کارگروه درمانی تشکیل و کلیه متخصصین که نیاز بود بر سر بالین بیمار حاضر و کلیه اقدامات لازم را برای ادامه احیا و نجات جان وی را انجام دادند.

کارشناس مسئول مامائی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: اوضاع مادر در حال حاضر پایدار است و پس از انجام عمل های مورد نیاز که به سرعت و توسط همکاران مرکز آموزشی و درمانی امیرالمومنین(ع) و بخش مگا آی سی یو انجام شد با حال عمومی خوب آماده انتقال مجدد به بیمارستان آیت الله طالقانی است.


( ۸ )

نظر شما :