خطر اوج گیری اُمیکرون در هفته های آتی/اُمیکرون پشت در خانه و منتظر غافلگیر کردن همگان است

۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۶ کد : ۲۳۳۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۱
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در هفته های آتی سویه غالب استان مرکزی، اُمیکرون خواهد بود.
خطر اوج گیری اُمیکرون در هفته های آتی/اُمیکرون پشت در خانه و منتظر غافلگیر کردن همگان است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: علیرغم اینکه بیش از ۳ هفته از شناسایی موارد جدید شیوع اُمیکرون در استان می گذرد، موارد ابتلا مطابق پیش بینی های صورت گرفته، گزارش نشده و افزایش موارد سرپایی به تعداد قابل ملاحظه نمی باشد، اما آمار به دست آمده نشان از نوسانی بودن موارد می باشد و از نمونه های پی سی آر که مثبت گزارش شده، درصد موارد اُمیکرون به تدریج در حال افزایش است.

وی ادامه داد: ۳۵ درصد تست هایی که در اثر مشکلات تنفسی گرفته می شود از نوع ویروس آنفولانزا هستند، لذا اُمیکرون پشت در خانه و منتظر غافلگیر کردن همگان است و پیش بینی می شود که سه هفته آتی شاهد آغاز‌ پیک ششم خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک با ۳۵ تخت فعال تحت عنوان سانتر اصلی کرونا یک بخش را به بیماران مشکوک و محتمل و یک بخش را به بیماران مثبت قطعی ناشی از ویروس کرونا اختصاص داده است و در چند روز اخیر در کلینیک تنفسی امیرالمومنین شاهد یک افزایش نسبی در تعداد مراجعین هستیم.

دکتر صادقی با تاکید بر این نکته که آمادگی بیمارستان ها بستگی به میزان اوج گیری پیک ششم و شیوع بیماری دارد، اظهار کرد: بیمارستان های سطح استان مرکزی در حال آماده باش هستند و به محض نیاز بخش به بخش و بیمارستان به بیمارستان وارد مدار خواهند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: کلیه بیمارستان های دولتی، خصوصی و تامین اجتماعی سطح استان با ۷۰۰ الی ۸۰۰ تخت فعال قابلیت پذیرش بیماران کووید ۱۹ را دارند، اما افزایش ناگهانی اُمیکرون قطعاً استان را از لحاظ تخت بستری با مشکل و چالش مواجه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در راستای توزیع نیروهای متخصص به بیمارستان ها در کلیه شهرستان های استان حداقل ۲ نیروی متخصص داخلی در حال ارایه خدمت به مراجعین می باشند که در این راستا حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ تخت به مرحله بهره برداری رسیده است.

دکتر صادقی در پایان کلیه شهروندان به ویژه قشر جوان را به زدن ماسک و دریافت واکسن کرونا دعوت کرد و از آن ها خواست که با عدم شرکت در تجمعات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی یاری گیر کادر بهداشت و درمان باشند.


نظر شما :