استفاده از ماسک در شهرستان شازند به ۳۰ درصد رسیده است

۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۶ کد : ۲۳۳۰۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۵
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند با اشاره به اینکه آمار استفاده از ماسک در شهرستان به ۳۰  درصد رسیده است، گفت: استفاده از ماسک باید برای سلامت خود و دیگران انجام شود.
استفاده از ماسک در شهرستان شازند به ۳۰ درصد رسیده است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مرتضی واعظ بیان کرد: بر اساس آخرین بازدیدهای به عمل آمده آمار استفاده از ماسک در ادارات شهرستان شازند به زیر ۵۰ درصد و در تجمعات عمومی به ۳۰ درصد رسیده است لذا در این زمنیه تذکرات لازم داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی آمار ابتلا در سطح شهرستان شازند نزولی می باشد و در هفته گذشته یک مورد بستری و ۲ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی و ثبت و پس از دریافت خدمات سرپایی راهی منازل خود شده و باقی دوران قرنطینه خود را در منزل خواهند گذراند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان شازند در ادامه تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان شازند و در راستای گسترش سویه اُمیکرون و قدرت انتقال بالای آن احساس خطر می کنیم، لذا شهروندان هر گونه علایم مشکوک را بیماری کرونا قلمداد کنند و نسبت به رعایت موازین بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون خود حساس باشند.

وی با اشاره به راه اندازی واکسیناسیون سیار در شهرستان شازند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دریافت دُز سوم واکسن کرونا مهمترین راه دفاعی در برابر سویه جدید ویروس کرونا است لذا اقناع سازی یکی از راهکارهای مهم و موثر می باشد و راه اندازی طرح واکسیناسیون سیار در سطح شهرستان با ۳ تیم سیار در طی یک هفته اخیر توانسته حدود ۴۰۰ مورد را واکسینه کند که در جای خود پیشرفت چشمگیری می باشد.

دکتر واعظ در پایان یادآور شد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۹۷ هزار و ۳۰۰ نفر (۹۷ درصد) دُز اول، ۸۷ هزار و ۲۰۰ نفر(۸۷/۵ درصد) دُز دوم و ۲۸ هزار و ۲۰۰ نفر(۳۱/۵ درصد) هر سه دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.


( ۱ )

نظر شما :