اُمیکرون در تمام نقاط استان مرکزی چرخیده و آتش زیر خاکستر است

۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۵ کد : ۲۳۳۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۲
متولی سلامت استان مرکزی گفت: اکنون در همه شهرهای استان سویه اُمیکرون مشاهده شده است.
اُمیکرون در تمام نقاط استان مرکزی چرخیده و آتش زیر خاکستر است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: نقاط تهدید استان در سویه جدید شامل مراودات با قم، ابتلای کادر درمان، مراودات استان با کشورهای درگیر از جمله ترکیه، کویت و قطر است.

وی افزود: اکنون ۶۳ ابتلا در استان مرکزی به اومیکرون گزارش شده که شامل هشت نفر آشتیان، ۶ نفر در ساوه، چهار نفر در کمیجان، چهار نفر در محلات، سه نفر در تفرش و دلیجان و خمین نیز هرکدام یک نفر مبتلا ثبت شده است.

وی یادآور شد: افراد مبتلا به امیکرون سفر به شهرهای دارای مبتلا به امیکرون را تجربه کرده‌اند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالارهای پذیرایی  و رستوران‌ها به حداقل رسیده است و نداشتن تهویه مناسب و فاصله‌گذاری موجب نگرانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه باید از اکنون پروتکل‌ها جدی گرفته شود تا در شب عید مجبور به اتخاذ تصمیم سخت نباشیم، گفت: اکنون کووید ۱۹ روند افزایش یافته و سویه جدید بستری را افزایش و در نتیجه تلفات نیز روند صعودی خواهد گرفت و نگرانی کادر درمان از ابتلا افراد زیر ۱۲ سال، افراد در سنین بالا و افراد با بیماری زمینه‌ای است.

وی متذکر شد: در حال حاضر آزمایش سویه اومیکرون در اراک انجام می شود و دیگر نمونه به تهران ارسال نمی‌شود و ظرفیت کار آزمایشگاهی در استان فراهم شده است.

دکتر جمالیان گفت: اکنون در شرایطی قرار داریم که اگر غفلت در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گیرد شاهد اوج بیماری خواهیم بود زیرا اکنون هوا سرد شده و پنجره‌ها بسته و تهویه مطلوب صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: اکنون که مدارس باز است باید مدیران و ناظم‌های مدارس به این مهم دقت کنند که با دیدن کوچکترین علایم در دانش آموزان از حضور در کلاس درس خودداری شود زیرا این سویه به شدت انتقال دهنده است.

وی در پایان تاکید کرد: بازرسان بهداشتی از مدارس استان گزارش داده اند که زدن ماسک و فاصله اجتماعی در مدارس رعایت نمی‌شود و لازم است مدیران در نشستی به آنان ابلاغ شود تا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدی تر باشند.


( ۱ )

نظر شما :