افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی در حوزه سنی اطفال

۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۰ کد : ۲۳۳۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۸
یک متخصص کودکان و نوزادان گفت: در هفته های گذشته تعداد مراجعه اطفال و کودکان، با علائم مشکوک افزایش یافته است.
افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی در حوزه سنی اطفال

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی ارجمند شبستری بیان کرد: به دلیل تغییر فصل و آب و هوا و مدارس با بازگشایی مجدد، مراجعات اطفال و کودکان با سنین پایین با علائم مشکوکی چون آنفولانزا و کرونا افزایش یافته که همشهریان به خصوص والدین گرامی باید مراقب باشند.

وی افزود: در سویه اُمیکرون درگیری و علائم تنفسی و  گوارشی زیاد است و حتما در صورت نیاز تست pcr و دیگر آزمایش هایی که در حوزه سنی اطفال مورد نیاز است، انجام و آزمایشات تکمیلی تر برای درمان انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید سیکل ادامه دار بودن این بیماری را بشکنیم و برای این کار باید پیشگیری را در اولویت قرار دهیم و مهمترین اقدام در این زمینه، دریافت واکسن کسانی است که در سن تزریق قرار دارند.

دکتر ارجمند در ادامه خاطرنشان کرد: 3 دز یا نوبتی که توسط همکاران توصیه شده  و می شود، تکمیل کننده یکدیگر اند و می بایست در اولین فرصت تزریق شوند.

این متخصص کودکان و نوزادان با اشاره به اینکه زدن ماسک یکی دیگر از راه های پیشگیری است، گفت: متاسفانه اخیرا تعداد افرادیکه از ماسک استفاده نمی کنند، زیاد شده و برخی ها بر این باور هستند که با تزریق واکسن دیگر نیازی به استفاده از ماسک نیست در صورتی که کاملا اشتباه است و می بایست در هر زمان و شرایطی که در جامعه حضور می یابند، از ماسک استفاده کنند.

دکتر ارجمند یادآور شد: به والدین و بچه هایی که امتحانات حضوری را در پیش دارند و می بایست به مدرسه و کلاس بروند، اکیدا توصیه می کنیم، حتما از ماسک استفاده کنند و ضمن شست و شوی مکرر دست ها، اگر به آلوده بودن دست های خود مشکوک هستند به هیچ وجه به دهان و بینی خود نزنند.

وی با تاکید بر اینکه راه هایی که امکان انتقال بیماری وجود دارد را باید پیشگیری نمود، گفت: از مسئولین آموزش و پرورش و مدارس می خواهیم، فاصله اجتماعی(حداقل دو متر) را در مدارس جدی گرفته و اعمال کنند.

وی افزود: درست است که طبق پروتکل های بهداشت جهانی عمل می کنیم اما بعد از گذشت دو سال هنوز درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و همچنین بهترین راه و گزینه، پیشگیری و عدم ابتلاء به آن است.

دکتر ارجمند در پایان خاطرنشان کرد: تهویه در مدارس و خانه و محیط کار بسیار مهم است و اگر به صورت مناسب و اصولی رعایت شود، می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا داشته باشد.


( ۱ )

نظر شما :