استان مرکزی پیشرو در بین استان های کشور در امر واکسیناسیون

۲۷ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۴ کد : ۲۳۳۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این دانشگاه در زمینه تزریق واکسن در دُزهای مختلف جزو استان های برتر کشوری است.
استان مرکزی پیشرو در بین استان های کشور در امر واکسیناسیون

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: بر اساس آخرین اعلام وضعیت واکسیناسیون دانشگاه های برتر کشور، تا تاریخ 25 دیماه، نام دانشگاه علوم پزشکی اراک در بین 5 دانشگاه برتر و بالای جدول نوبت های اول، دوم و سوم به چشم می خورد.

وی افزود: بر این اساس درصد واکسیناسیون در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در نوبت اول 93.10 درصد، نوبت دوم 90.83 درصد و در نوبت سوم 22 درصد است.

وی تاکید کرد: بر این اساس، اراک در نوبت های  اول و دوم واکسیناسیون چهارمین دانشگاه و در نوبت سوم، پس از دانشگاه های زنجان و آذربایجان شرقی در جایگاه سوم قرار دارد.

دکتر جمالیان در ادامه با تاکید بر اینکه واکسن کرونا نقش مهمی در جلوگیری از مرگ و میر دارد، خاطرنشان کرد: تحقیقات علمی مشخص کرده است که با تزریق دو دُز واکسن به بیش از ۹۵ درصد مردم، از آنها در برابر ابتلا به عفونت کووید-۱۹،  آن هم در سویه دلتا که بسیار وحشی تر و خطرناک تر از سایر واریانت ها بود، موارد شدید این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن محافظت می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم خواست تا ضمن شرکت در امر واکسیناسیون و سرعت بخشیدن به تزریق واکسن و افزایش پوشش بالای واکسیناسیون در استان، پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی را نیز با جدیت رعایت کنند تا  کادر بهداشت و درمان در مواجهه با سویه جدید "اُمیکرون" با مشکل خاصی برنخورند.


( ۲ )

نظر شما :