طرح اراک در حوزه اجتماعی کردن سلامت، در وزارت بهداشت مطرح و جزو گزینه های برتر انتخاب شده است

۲۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۶ کد : ۲۳۳۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۵
دبیر مجامع سلامت کشور گفت: پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه سلامت یکی از برترین گزینه ها شناخته شده است.
طرح اراک در حوزه اجتماعی کردن سلامت، در وزارت بهداشت مطرح و جزو گزینه های برتر انتخاب شده است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حمید اخوان که برای شرکت در چهارمین جلسه مجمع سلامت شهرستان تفرش به این شهرستان سفر کرده بود، بیان کرد: استان مرکزی همواره در حوزه مجامع سلامت، جزو استان های برتر و پیشرو بوده است.

وی افزود: در بدو ورود به تفرش، محو زیبایی و طبیعت این شهرستان شدم و علاوه بر شهر علم و ادب، باید لقب شهر زیبایی ها را به این شهرستان و مردم با فرهنگ و نجیب این منطقه داد.

وی تاکید کرد: تزریق 100 درصدی دز نخست واکسن کرونا در این شهرستان نیز نشان از فرهنگ و اصالت مردم تفرش دارد.

مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص جمع آوری قلیان سراها، وزارت بهداشت حدود 5 سال پیش طرحی در دست اقدام داشت اما برخی نماینده ها در مجلس با استناد به اینکه امرار معاش بین 300 تا 500 هزار نفر دچار مشکل می شود، این طرح را نیمه تمام گذاشتند.

وی با اشاره به برخورد با عطاری ها به خصوص عطاری های متخلف، گفت: در این زمینه نیز نگاه ها بیشتر به حفظ درآمد و دیدگاه اقتصادی افرادی است که از این راه کسب درآمد می کنند، است.

دکتر اخوان یادآور شد: کارگروه صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی که با دادستانی کل کشور مشترک است با هدف بررسی و ورود سریع و به موقع  در مواقع حساس و گزارشات تخلف از سوی کارشناسان ذیصلاح در کشور تشکیل شده و سریعا وارد عمل می شود.

دبیر مجامع سلامت کشور همچنین گفت: یکی از مشکلات عمده در کشور دیدگاه، عزیز بودن و خوب بودن پزشکی که داروی زیادی تجویز می کند و همچنین مصرف خودسرانه ی دارو در خانه ها بدون تجویز پزشک است.

وی یادآور شد: اطلاع رسانی به عموم مردم توسط همه ادارات است که از جمله مهمترین اهداف مجامع سلامت است.

وی افزود: داروهای خارجی به دلیل تحریم های ظالمانه بین 10 تا 50 برابر افزایش قیمت داشته اند و به همین خاطر نیاز است که همه مسئولین و ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی و حتی در بین خانواده ها، احساس مسئولیت شکل گرفته و برای ارتقاء سطح سلامت اقدامات موثری را انجام دهند.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان به تنهایی قادر به انجام کامل این امر نیست و باید فرمانداران، امامان جمعه و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی نیز پای کار بیایند و با کارگروهی سلامت کل یک منطقه و جامعه تامین شود.

دکتر اخوان در پایان از اولین شهر بدون قلیان بودن شهرستان تفرش ابراز خوشحالی کرد و  گفت: امیدواریم روزی فرا برسد که در شهر بدون سیگار نیز سرآمد شود و مردم این شهرستان هرگز خوددرمانی نکنند.


( ۱ )

نظر شما :