در مورد اُمیکرون اگر غفلت کنیم،۲الی ۳ هفته بعد ضربه می خوریم

۲۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۹ کد : ۲۳۳۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۶
فوق تخصص بیماری ریه و تنفسی بزرگسالان گفت: تجربه ی کشورهای اروپایی نشان داده، در صورت فراهم شدن شرایط برای انتقال این نوع ویروس،حدود ۳ هفته جامعه با بحران مواجه شده است.
در مورد اُمیکرون اگر غفلت کنیم،۲الی ۳ هفته بعد ضربه می خوریم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رامیز کامرانی بیان کرد: خوشبختانه در چند هفته ی گذشته با توجه به روند خوب  واکسیناسیون، تعداد بستری های پیک های قبلی کرونا و نیز تعداد مریض های بدحال به نسبت کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به سرعت انتقال سویه ی اُمیکرون، لازم است که هم روند واکسیناسیون به خصوص تزریق دوز سوم سرعت بگیرد و فاصله گذاری و استفاده از ماسک در فضاهای سربسته  مد نظر باشد زیرا در وضعیت بسیار  شکننده ای قرار داریم.

وی تاکید کرد: علائم ناشی از  سویه جدید کرونا شبیه به سرما خوردگی و شامل سردرد و بدن درد آبریزش بینی است که البته ممکن است این علائم ناشی از آنفولانزا نیز باشد.

این فوق تخصص ریه و تنفسی - آسم و آلرژی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر خدای نکرده فرض کنیم که شرایط به حالت عادی بازگشته و به خالت قبل از کرونا برگردیم با توجه به سرایت پذیری و سرعت بالای اُمیکرون،در کمتر از 2 یا 3 هفته شرایط تغییر و  حتی ممکن است بحرانی شود.

دکتر کامرانی در پایان توضیح داد: اگر با کمک یکدیگر همین شرایط را کنترل کنیم و مدیریت نمایم، می توانیم در مجموع این بیماری را نیز کنترل و روزهای نسبتا آرامی را سپری کنیم در غیر این صورت و اگر اُمیکرون بر اراده و توان ما غلبه کند،ممکن است محدودیت های کرونایی بازگردند و مجدد به روزهای سخت گذشته برگردیم.


( ۱ )

نظر شما :