پیام متولی سلامت استان در مورد فراهم کردن شرایط مناسب برای داشتن هوایی پاک

۳۰ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۷ کد : ۲۳۴۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۱
دکتر سید محمد جمالیان گفت: شعار امسال این روز ملی، هوای پاک، حقوق عامه و ارده ملی است و براستی که برای رسیدن به هوایی پاک نیازمند عزم و اراده ملی هستیم تا آسمانی پاک و آبی و هوایی بدون آلودگی را به آیندگان که همگی فرزندان خودمان هستند، هدیه بدهیم.
پیام متولی سلامت استان در مورد فراهم کردن شرایط مناسب برای داشتن هوایی پاک

به گزارش وب دا مرکزی، متن پیام به این شرح است:

به نام خداوند خوبی ها
بیست و نهم دی ماه مصادف با روز ملی هوای پاک است و در این روز توجه همگان باز هم به هوا و آلودگی آن و مضراتی که برای بدن دارد، جلب می شود.
آلودگی هوا به عنوان مهم ترین فاکتور خطر محیطی بر سلامت انسان و چهارمین عامل مرگ زودرس و دومین عامل مرگ ناشی از بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های ایسکمیک قلبی، سکته مغزی و سرطان ریه در جهان شناخته شده است.
متاسفانه اراک یکی از شهرهای آلوده کشور است و تعداد روزهای آلوده آن در سالیان گذشته و رفته رفته رو به فزونی است و هر ساله شاهد افزایش تعداد روزهای آلوده نسبت به سال قبل هستیم،
متاسفانه تنفس هوای آلوده برای همگان مضر است و در روزهای آلوده دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت مردم جامعه بارها و بارها، به مردم به خصوص سالمندان و والدین (کودکان) توصیه می کنند تا از منزل خارج نشوند و حتی الامکان از شیر و دیگر تغذیه های توصیه شده برای کم کردن خطرات ناشی از آن استفاده کنند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضرورت اقدامی اساسی، از جمله فرهنگ سازی، تدوین و اجرای آموزش های مقدماتی در مدارس، جلب مشارکت های مردمی، اجرای صحیح قانون هوای پاک در کشور و تخصیص منابع مالی پایدار را از مهمترین این اقدامات می داند و به همین مناسبت از تمامی مسئولان، دست اندرکاران، فعالان حوزه سلامت و محیط زیست درخواست می نماید تا با انجام اقدامات عملی بخصوص اجرای صحیح قانون هوای پاک و آیین نامه های آن و تدوین راهکارهای اجرایی مؤثر و عاجل موجبات تامین محیطی سالم را برای تمامی آحاد مردم فراهم آورند.


( ۱ )

نظر شما :