زنگ خطر موج ششم کرونا به صدا درآمده اما هنوز زمان داریم

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۲ کد : ۲۳۴۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۵
استاندار مرکزی گفت: زنگ خطر موج ششم به صدا درآمده است اما از آستانه عبور نکرده که باید تدابیر لازم اتخاذ شود.
زنگ خطر موج ششم کرونا به صدا درآمده اما هنوز زمان داریم

به گزارش وب دا مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در ستاد مدیریت کرونای استان با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با موج ششم کرونا در این استان اندیشیده شده تا بتوان این مخاطره را مهار کرد، بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است به زودی ۵۰ درصد جهان درگیر کرونا خواهند شد و این مهم جای نگرانی دارد و باید همه تلاش کنند اکنون که شمار بیماران مثبت و بستری ۱۲۰ تا ۱۵۰ درصد رشد داشته است، توجه به رعایت دستورالعمل‌ها بیشتر شود.
وی افزود: تصمیمات برای تزریق واکسن ویژه کودکان در سنین کمتر از ۵ و ۶ سال در کمیته علمی ستاد ملی کرونا در حال بررسی است و به زودی مجوز تزریق صادر می‌شود.
وی تاکید کرد: ادارات آموزش و پرورش در شهرستان‌های استان مرکزی با همکاری فرمانداری‌ها نسبت به افزایش سطح ایمنی مدارس به ویژه در مقوله تزریق واکسن تلاش بیشتری داشته باشند.
مخلص الائمه در ادامه با اشاره به اینکه  تزریق واکسن در سه نوبت هرچند ایمنی را بالا می‌برد، خاطرنشان کرد: از همشهریان و مردم فهیم استان مرکزی تقاضا داریم نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اهتمام جدی داشته باشند.
استاندار مرکزی گفت: باید سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندگی شخصی، جامعه اداری، بانکی، مراکز عمومی، رستوران‌ها و مراکز خرید افزایش داده شود.
وی افزود: باید تلاش کرد تا قبل از آغاز سال جدید و شروع تعطیلات و کسب و کارها برای مردم اشکال ایجاد نشود.
وی خطاب به رسانه های ارتباط جمعی گفت: از رسانه‌های فهیم استان مرکزی در استان و شهرستان‌ها تقاضا داریم نسبت به افزایش آگاهی و بصیرت مردم فعالیت کنند و تلقی سویه خفیف را از جامعه دور سازند.
استاندار مرکزی گفت: اتباع خارجی مقیم استان همانند سایر شهروندان باید تزریق واکسن داشته باشند زیرا آنان کارگران و نیروهای شرکت‌ها هستند که باید کارفرمایان با هماهنگی و کمک دانشگاه علوم پزشکی، تزریق نوبت سوم واکسن را انجام دهند و از تزریق نوبت سوم این افراد نباید خودداری شود.
مخلص الائمه در پایان یادآور شد: در خصوص تعطیلی مدارس هنوز تصمیمی از سوی ستاد ملی اتخاذ نشده است چرا که نسبت به اثربخشی این تعطیلی اطمینان نداریم و فعلا اقدامی در این راستا در استان انجام نمی گیرد.


( ۱ )

نظر شما :