حجم کاری در بیمارستان ولیعصر بسیار بالاست

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۰ کد : ۲۳۴۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیمارستان ولیعصر اراک تنها بیمارستان ترومایی استان است و همین باعث فشار کاری زیاد و گاها نارضایتی ارباب رجوع می شود.
حجم کاری در بیمارستان ولیعصر بسیار بالاست

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: حوادث ترافیکی و تصادفات، صنعتی، خودکشی و مصدومان دیگر حوادث را به بیمارستان ولیعصر اراک منتقل می شوند و همین امر موجب فشار کاری زیاد و گاها موجب خستگی کادر درمانی شده و در برخی موارد ممکن است باعث نارضایتی مراجعین شود.
وی افزود: بیمارستان ولیعصر، یک مرکز آموزشی و درمانی است که دارای ۱۲ رشته تخصصی می باشد و در آن دستیاران مختلف در رشته های تخصصی برای اخذ مدرک تخصص خود مشغول به فعالیت هستند به همین دلیل  و به خاطر حضور بسیاری از رزیدنت ها بر سر بالین بیمار و حتی اتاق عمل، مراجعین و مردم گمان می کنند پزشک مورد نظرشان در بیمارستان نیست و یا مراجعه نکرده که اینطور نیست و دستیاران پزشک پس از بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز که جزوی از درسشان نیز هست، را به پزشک اصلی و استاد خود ارائه می دهند.
وی در پاسخ به این سوال که برخی از پزشکان جواب بیمار و یا همراهان آنها را نمی دهند گفت: دستیاران و رزیدنت ها اجازه جوابدهی و ارائه شرح کامل وضعیت بیمار را بدون هماهنگی پزشک معالج ندارند و شاید به همین دلیل برخی گمان کنند،پزشکان با مراجعین بد رفتار کرده یا پاسخ آنها را نمی دهند.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایلی که ممکن است برای مردم شبه ایجاد کند این است که بیمار ترومایی را حتی اساتید تا ۴۸ ساعت نمی توانند شرح حال دهند و در مقابل همراهان و نزدیکان بیمار توقع دارند  به سرعت از حال بیمار خود مطلع شوند،
متولی سلامت استان یادآور شد: بیمارستان ولیعصر از لحاظ تجهیزات و نیروی تخصصی یکی از بهترین بیمارستان حتی کشور است اما وقتی در یک فضای نامناسب و قدیمی خدمات خود را دریافت می کند، از کل مجموعه ابراز نارضایتی می کند که امیدواریم با ساخت بیمارستان جدید این مشکل برطرف شود.
وی به کلنگ زنی پروژه بیمارستان ولیعصر در سال ۸۵ اشاره کرد و افزود: متاسفانه از همان سال پیشرفت این پروژه بسیار کند بود و در سال ۹۳ با پیمانکار جدید و با سرعت خوبی آغاز به کار کرد.
وی تاکید کرد: این روند تا سال ۹۶ ادامه داشت تا اینکه کمبود بودجه، عملیات ساخت و ساز را  حدود ۸ ماه به تعویق انداخت و پروژه کاملا خواب بود تا جایی که مجبور به دریافت وام به ملبغ ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ شدیم و برای سرعت بخشی به روند ساخت و ساز در همان اسفند سال ۹۷ و به محض دریافت وام،آن را به پروژه تزریق کردیم.
دکتر جمالیان گفت : در سال ۹۸ به تورم هایی که بسیار سرسام آور بود بخوردیم و پیمانکار اعلام کرد، ادامه راه توجیه اقتصادی برایش ندارد به همین دلیل  دانشگاه علوم پزشکی اراک مجبور به فسخ قرارداد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پس از قطع همکاری با پیمانکار قدیم در تاریخ ۷ فروردین امسال با برگزاری مناقصه با پیمانکار جدید به تفاهم رسیده و قراردادی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان منعقد شد.
وی تاکید کرد: به دلیل تجهیز کارگاه و قطعی برق مکرر،کمبود برخی مصالح در برخی مقاطع نظیر سیما، ممنوعیت های کرونایی در روزهای ابتدایی سال باعث شد پیمانکار جدید با حدود ۳ الی ۴ ماه تاخیر کار خود را آغاز کند.
دکتر جمالیان: خوشبختانه کارها طبق برنامه در حال پیشروی است بطوریکه حدود ۳۶ درصد از قرارداد جدید و ۷۸ درصد از کل پروژه  اجرایی شده است.
وی افزود: تجهیزاتی نظیر تاسیسات موتورخانه، دیگ های بخار، چیلر و شیرآلات که بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اراک است خریداری و آماده نصب است و به محض تکمیل ساختمان، نصب و راه اندازی خواهند شد.


( ۳ )

نظر شما :