پیک اُمیکرون رسما آغاز شده/در مورد اُمیکرون می توان از تجربیات کشور های دیگر استفاده کرد

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۱ کد : ۲۳۴۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: می توان از تجربه ی کشور هایی که پیش از ما گرفتار اُمیکرون شده اند، برای مدیریت این موج استفاده کرد.
پیک اُمیکرون رسما آغاز شده/در مورد اُمیکرون می توان از تجربیات کشور های دیگر استفاده کرد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان بیان کرد: تجربه و گزارش های کشورهای قبلی به خصوص اروپا، نشان می دهد این سویه در مدت زمانی کم، ابتلاء و میزان مراجعین به مراکز درمانی به شدت بیشتری نسبت به نوع دلتا دارد.
وی افزود: اکثر کشورها اقداماتی از قبیل قرنطینه حدود ۱۰ روزه را در پیش گرفتند و در کشور ما نیز تاکنون سیاست های کلی، به گونه ای است که محدودیت و تعطیلی برای صنوف و دیگر مشاغل در نظر گرفته نشده اما احتمال دارد در صورت بد شدن شرایط و اوضاع، در این تصمیمات بازنگری صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم باید به عنوان یک وظیفه اجتماعی در نظر گرفته شود و مدیران نیز خود را موظف به انجام و نظارت حوزه مربوطه خود بدانند.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور و بطور میانگین نسبت به روزهای گذشته بهتر شده اما همچنان کافی نیست و باید بیش از پیش به آن توجه کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: اُمیکرون در تمام شهرستان های استان یافت شده و این پتانسیل در استان وجود دارد که به سمت یک پیک جدید حرکت کنیم.
وی با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی ُمیکرون در هفته سوم نسبت هفته چهارم در ماه، گفت: زنگ خطر بزرگ به صدا درآمده است و باید با حساسیت بیشتری گام برداشت.
دکتر جمالیان گفت: واکسیناسیون می تواند در کنار ماسک و فاصله اجتماعی در کنترل این سویه تاثیرگذار باشد بطوریکه در استان ۹۴ درصد جامعه ی هدف در استان دز اول، ۸۶درصد هر دو نوبت  و ۲۸ درصد هم دز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند.
متولی سلامت استان از افرادی که در اماکن شلوغ و پرازدحام  نظیر اساتید، معلمان، دانش آموزان و انشجویان فعالیت می کنند، خواست نسبت به تزریق و دریافت نوبت سوم واکسن خود حساسیت داشته باشند و از مسئولان می خواهیم نسبت به اجرای دقیق این موضوع نظارت بیشتری داشته باشند و حتی الامکان از اقدامات بازدارنده نظیر عدم ارائه برخی خدمات به افرادی که دز سوم واکسن را نزده و نمی زنند، استفاده کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: ادارات، شرکت ها و کارخانجات  با جمعیت بالا نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می بایست مسئولان امر و رئسا و مدیران هر یک به صورت جداگانه، نسبت به رهگیری و اجرای مصوبات اعلام شده، نظارت و دقت عمل بیشتری داشته باشند.
وی در پایان افزود: دقت در رعایت نکات بهداشتی و اجرای دقیق توصیه ها می تواند، استان مرکزی را با کمترین عارضه و خسارت مالی عبور دهد.


( ۲ )

نظر شما :