دانشجویان برای حضور در کلاس های درس، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۴ کد : ۲۳۴۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۱۷
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشجویانی که واکسن به خصوص نوبت سوم واکسن خود را دریافت نکنند، از حضور در کلاس درس، امتحان و خوابگاه منع خواهند شد.
دانشجویان برای حضور در کلاس های درس، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی بیان کرد: استمرار حضوری بودن امتحانات به شرایط کرونایی و همراهی دانشجویان بستگی دارد.

وی افزود: امتحانات ورودی مهر و بهمن سال 99 و دانشجویان ورودی 1400 در  دو ماده امتحانی حال برگزاری است و امیدواریم برگزاری حضوری این آزمون ها استمرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: سیاست دانشگاه و وزارت بهداشت این است که از ورود دانشجویانی که برنامه واکسیناسیون شان کامل نشده به جلسات و خوابگاه ها، کارآموزی ها و کارورزی، کلاس ها و امتحانات و غیره جلوگیری کند.

دکتر آشتیانی در ادامه، رعایت فاصله اجتماعی را برای تمام دانشجویان الزامی دانست و گفت: دانشجویان باید در تمام مراحل و اماکنی که حضور دارند و تردد می کنند، فاصله اجتماعی خود را با دیگران و یکدیگر رعایت کنند و به آن اهتمام بورزند.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استفاده از ماسک نیز باید همواره مد نظر دانشجویان و اساتید باشد و البته به دانشجویان توصیه می کنیم، علاوه بر ماسکی که به صورت دارند، یک یا دو ماسک اضافه دیگر نیز همراه داشته باشند تا در صورت نیاز آن را تعویض و مجددا از ماسک استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: بسیاری از موازین بهداشتی نظیر استفاده از ماسک ساده، ارزان و فراگیر است و بسیاری دیگر از جمله رعایت کردن فاصله اجتماعی و دیگر پروتکل های بهداشتی بدون هزینه و تنها نیازمند جدیت در اجرای دقیق است و به همین علت، این مهم را به خاطر حفظ سلامتی دانشجویان و اساتید و دیگر همکاران جدی گرفته و با خاطیان برخورد خواهیم کرد.

رییس اداره آموزش پزشکی هم گفت: کلیه امتحانات پایان ترم دانشجویان پزشکی و مامایی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در راهروها و الزام در استفاده از ماسک در حال برگزاری است.

لادن سالمی با اشاره به اینکه کارت واکسن دانشجویان نیز چک می شود، افزود: با توجه به اینکه شیوع کرونا هر گونه حضور دانشجویان در کلاس ها و امتحانات را حدود دو سال به تعطیلی کشانده بود، سعی می کنیم با کمترین چالش و مشکل امتحانات را در محیطی امن و آرام برگزار تا دانشجویان با آرامشی خاطر، بهترین نتیجه را کسب کنند.

دکتر مریم باعزم، معاون آموزش علوم پایه پزشکی و تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با اشاره به برگزاری امتحانات بین الملل این دانشکده گفت: 24 دانشجویی که از کشور پاکستان در حال تحصیل و امتحان هستند پس از دو سال وقفه ای که کرونا باعث شد، با تلاش همکاران مرکز آزمون های الکترونیک، کارشناسان it، کارشناسان دانشکده پزشکی و اساتید این حوزه امتحانات حضوری خود را سپری می کنند.


( ۱۲ )

نظر شما :