تاکید معاونین دانشگاه به حمایت از روسا بیمارستانی و مدیران شبکه ها

۰۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۰ کد : ۲۳۵۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۰
جلسه هماهنگی رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی با مدیران شبکه ها و روسای بیمارستانی برگزار و در آن مشکلات پیش رو مطرح و برای حل آنها همفکری و تبادل نظر شد.
تاکید معاونین دانشگاه به حمایت از روسا بیمارستانی و مدیران شبکه ها

به گزارش وب دا مرکزی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه از تمام مدیران شبکه ها خواست تا اولویت های بهداشتی خود را فهرست بندی کرده و آن را در قالب طرحی که قرار است با هدف محرومیت زدایی اجرا شود، به مسئولان ارائه دهند.

دکتر علی علیمحمدی گفت: از لحاظ واکسیناسیون در جایگاه خوبی در کشور قرار داریم به طوریکه در نوبت های اول و دوم در رتبه چهارم و نوبت سوم واکسن در جایگاه سوم کشور قرار داریم که این مهم مدیون تلاش ها و زحمات همه همکاران در تمام شهرستان های تابعه است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: از مسئولان فنی بیمارستان ها انتظار می رود فاکتورهای انبارهای دارویی را به روز ثبت و ضبط کنند.

دکتر عباس علیمرادیان گفت: چند وقتی است که به دنبال راه اندازی سایت و سامانه ثبت و انبارگردانی انبارها هستیم که در صورت موفقیت و به انجام رساندن این مهم، شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات و شفاف سازی بیشتر خواهیم شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی نیز با یادآوری این نکته که در حوزه پرداخت های مالی یکی از به روزترین دانشگاه های علوم پزشکی هستیم از مدیران شبکه ها و روسای بیمارستان ها خواست، تا مدیریت شرایط، بهره وری حوزه و مرکز درمانی حوزه خود را ارتقاء ببخشند.

دکتر سعید رضا سلطانی گفت: در شهرستان ها و مراکز درمانی باید به سمت درآمدزایی حرکت کنیم و در این راه می توان به کمک خیرین، حساب کرد.

وی از مدیران شبکه ها و روسای بیمارستانی خواست، تا پروژه های عمرانی مدنظر خود را اولویت بندی و تا پایان سال فهرست مورد نظر را ارسال کنند.

وی در پایان گفت: با شرکتی که تخصص تعمیر و اورهال تجهیزات پزشکی را دارد و بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی با آن همکاری می کنند برای تعمیر برخی تجهیزات کهنه و مستهلک که قادر به تعمیرات بوده و صرفه اقتصادی دارند در حال مذاکره هستیم  و پس از به نتیجه رسیدن، به مراکز درمانی معرفی می کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک هم به تزریق و توزیع عادلانه پزشک متخصص و فوق تخصص به اکثر شهرستان ها اشاره کرد و گفت: انتظار داریم با مدیریت شرایط و تلاش برای نگهداشت این همکاران، خدمات درمانی بهتری و با کیفیت تری در شهرستان های استان به مردم ارائه شود.

دکتر بهمن صادقی سده گفت: روسای شبکه ها و مراکز درمانی باید بیشتر در حوزه خود نظارت داشته باشند و برنامه های مدونی را برای توسعه و کاهش مشکلات پیش رو تدوین نمایند و با قدرت آینده نگری و پیش بینی مسائل و مشکلات پیش رو، بحران های احتمالی را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: روسای شبکه ها و بیمارستان ها باید به همه عوامل نظارت عالیه داشته باشند و ضمن پاسخگو بودن به مقامات بالاتر از همکاران خود نیز به دلیل حساسیت بالای کار در حوزه ی سلامت، پاسخگویی را مطالبه کنند.

پایین بودن میزان اثربخشی و گردش تخت نسبت به میانگین کشوری، آشنا نبودن برخی روسا و مدیران به شرح وظایف قانونی خود در برخی بازدیدهای میدانی، تناقض در اطلاعات ارسالی در واحدهای مختلف یک مرکز درمانی، عدم به کارگیری نیروهای در واحدهای غیر تخصصی، ارتقا دانش و عملکرد برخورد با مراجعین و ارباب رجوع، تلاش و داشتن  پشتکار تا آخرین لحظه دارا بودن سمت و پست سازمانی، توجه به کنترل عفونت و ایمنی بیمار و توجه به این مهم با بهتر شدن شرایط کرونایی در بیمارستان ها، عدالت در توزیع شیفت و چینش صحیح نیروی انسانی نسبت به ضریب اشغال تخت و همچنین نظارت بر ارائه خدمت توسط دستیاران سال یک و دو در بسیاری از خدمات از جمله سطوح بالا که عملا تعرفه ای برای پرداخت آن در نظر گرفته نشده نیز از جمله مهمترین نکاتی بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی به آن اشاره کرد.

دکتر کمالی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی نیز ناکافی بودن منابع مالی در اختیار را باعث کاهش تعداد و خروجی کم در حوزه پژوهش عنوان کرد.

وی تاکید کرد: پایگاه تحقیقاتی بالینی بیمارستان امیرالمومنین در کنار دو پایگاه دیگر از امتیازات ویژه دانشگاه علوم پزشکی اراک هستند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در پایان کمبود فضای آموزشی که از سوی اکثر روسای بیمارستان ها و مدیران شبکه ها مطرح شد را جایز دانست و گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تعداد دانشجویان در سال های آتی این کمبود بیش از پیش به چشم می خورد و در صورت عدم برنامه ریزی، مشکل آفرین خواهد بود.

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی گفت: همسایگی با پایتخت و تلاش برای ایجاد نوآوری در مراکز درمانی که سایر استان ها از آن محروم هستد، از جمله مزیت و فرصت هایی است که می توان از آن برای رشد و توسعه مجموعه علوم پزشکی در سطح کلان بهره برد.

وارد مدار نشدن بیمارستان و مرکز هاشمی سنجانی، تزریق 12 نیروی فوق تخصص به مجموعه و تلاش برای نگهداشت آنها و اضافه کردن نیروها و همکاران دارای تخصص دیگر به این تعداد در سال های بعد و جلوگیری از موازی کاری و یکپارچه کردن بخش های قلب بیمارستان های امیرکبیر و امیرالمومنین اراک که باعث سردرگمی همکاران شده است از نکاتی بود که معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی به آن اشاره کرد.


( ۲ )

نظر شما :