کمبود فضای آموزشی و درمانی، کمبود و قدیمی بودن دستگاه ها، درخواست روسای بیمارستان ها از دانشگاه

۰۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۳ کد : ۲۳۵۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۱۵
جلسه روسای بیمارستان ها و مدیران شبکه های بهداشت و درمان با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد و مهمترین خواسته های دو طرف مطرح شد.
کمبود فضای آموزشی و درمانی، کمبود و قدیمی بودن دستگاه ها، درخواست روسای بیمارستان ها از دانشگاه

به گزارش وب دا مرکزی، رییس بیمارستان ولیعصر اراک در ابتدا به شلوغی و بالا بودن حجم مراجعات به این مرکز درمانی اشاره کرد و گفت: با رفع کمبودهایی نظیر کمبود نیروی حفاظت فیزیکی متخصص و آشنا با علوم و فنون مرتبط، تامین تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه این بیمارستان و برنامه ریزی و چاره اندیشیی برای جایگزینی همکاران بازنشسته می توان خدمات بهتری به مراجعین و مردم ارائه کرد.

دکتر رضا شجاعی بیان کرد: همچنین نیاز به 3 دستگاه سونوگرافی برای ارائه خدمت در اتاق عمل، بخش سونو و رادیوگرافی و شیفت شب و مستهلک بودن هر دو ماشین بیهوشی که با توجه به حجم بالای اعمال جراحی ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد، از دیگر نیازهای این مرکز آموزشی و درمانی است.

سرپرست بیمارستان امیرالمومنین اراک هم گفت: کمبود فضای آموزشی، نیاز به دستگاه های اکوکاردیوگرافی و سنگ شکن، راه اندازی و تحویل هر چه سریع تر  ساختمان سوختگی، پیگیری  برای راه اندازی ساختمان خیرساز دیالیز از مهمترین موانع و مشکلات پیش رو است.

دکتر علی صدوق، پرداخت حق الزحمه پزشکان کلینیک تنفسی و تزریق نیرو به برخی واحدها و بخش های شلوغ به خصوص شیف شب این بیمارستان را در ارائه هر چه بهتر خدمات به مردم موثر دانست.

رییس بیمارستان آیت الله طالقانی اراک هم ماندگاری نیروی متخصص و کارآموز و قدیمی بودن ساختار این ساختمان را مطرح کرد.

دکتر اکبر زمانی گفت: با اضافه شدن برخی همکاران و متخصصین به این مرکز درمانی، افزودن و اضافه کردن برخی تجهیزات مورد نیاز نیز می تواند رضایت مندی نسبی بیماران و مراجعین را در پی داشته باشد.

مدیر بیمارستان آیت الله خوانساری اراک هم خواستار تعیین تکلیف داروهای کرونایی این بیمارستان بعد از انتخاب و اتمام دوره سانتر کرونای این مرکز  آموزشی و درمانی شد.

محسن رحیمی  گفت: فاز سوم این بیمارستان نیز در حال تکمیل است و نیاز است برای بهره برداری همزمان با تحویل آن که اوسط سال آینده خواهد بود، برنامه ریزی و تامین اعتبار کرد.

رییس بیمارستان امیرکبیر اراک نیز کمبود فضای آموزشی، قدمت بالا و فرسودگی و خرابی در قست های مختلف، نوسازی بخش آزمایشگاه و بازسازی بخش روان این بیمارستان را از مهمترین مشکلات پیش روی این مرکز آموزشی و درمانی برشمرد.

دکتر احسان رحیمی در پایان خواستار همکاری و همراهی برخی ادارات در مراحل درمان بعضی بیماری ها که نیاز به مشارکت دارند از قبیل بهزیستی در درمان بیماران روان شد.

رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی نیز در پایان بر تلاش بر رفع مشکلات پیش روی همه مراکز درمانی و ارتقاء خدمات ارائه شده به مردم  تاکید کردند.


( ۴ )

نظر شما :