مدیریت منابع در حوزه سلامت بسیار مهم است

۰۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۲ کد : ۲۳۵۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: منابع نیروی انسانی و اقتصادی و دیگر سرمایه ها در حوزه های زیرمجموعه علوم پزشکی به دلیل وسعت دامنه فعالیت باید به دقت نظارت و پایش شود.
مدیریت منابع در حوزه سلامت بسیار مهم است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: دانشگاه علوم پزشکی با دارا بودن واحد ها و بخش های مختلف که در زمینه ای گوناگون فعالیت فعالیت می کنند، بدون مدیریت صحیح منابع نمی تواند به توسعه و پیشرفت برسد.

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی پس از حدود دو سال دست و پنجه نرم کردن با کرونا و رسیدگی به بیماران و کنترل اپیدمی، اکنون نیاز است نظارت دقیق تری روی منابع صورت گیرد و نقاط ضعف و قوت مشخص و بر روی حرکت روی مسیر توسعه تمرکز کرد.

وی تاکید کرد: در جلسات مختلف با معاونان، مدیران به این موضوع تاکید و امیدواریم با رعایت نکات اصولی ارتقاء سطح خدمات بهداشتی و درمانی حاصل و نتیجه کار رضایت مردم باشد.

دکتر جمالیان در ادامه به مرگ یک جوان 35 ساله بر اثر کرونا اشاره کرد و گفت: این جوان عزیز از زدن واکسن خودداری کرده بود و با علایم بسیار شدید و بسیار دیر به بیمارستان مراجعه کرد و در نهایت تلاش همکاران نیز نتوانست اثر بخش باشد و در اوج ناباوری جان خود را از دست داد.

وی مجددا تاکید کرد: واکسیناسیون و دز یادآور اثر زیادی در میزان ابتلا و مرگ و میر دارد و از هم استانی های عزیز به خصوص جوانان می خواهیم اُمیکرون را جدی بگیرند و این تجربه ی تلخ را باور کنند که اُمیکرون هم می تواند کشنده باشد.

وی یادآور شد: مطمئنا با این روند بسیاری از شهرستان ها به وضعیت نارنجی تبدیل خواهند شد، بنابراین نیاز است همچون روزهای ابتدایی شیوع این بیماری، پروتکل های بهداشتی را با جدیت هر چه بیشتر رعایت کنیم.


( ۴ )

نظر شما :