دانشگاه علوم پزشکی اراک همگام با طرح عدالت و تعالی نظام سلامت

۰۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۲ کد : ۲۳۵۷۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هدف اصلی ارتقا کمی و کیفی عادلانه شاخص های سلامت و آموزش پزشکی می باشد و تمام سعی مان این است که اقدامات و عملکرد دانشگاه در راستای اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت باشد.
دانشگاه علوم پزشکی اراک همگام با طرح عدالت و تعالی نظام سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، در حاشیه بازدید از‌ پروژه جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(ع) بیان کرد: افتتاح پروژه هایی از قبیل پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) قدمی تاثیرگذار در راستای‌ اجرای طرح جدید دولت سیزدهم تحت عنوان طرح عدالت و تعالی نظام سلامت می باشد و هدف گذاری اصلی دسترسی عادلانه مردم همراه با تعالی در نظام سلامت است.

وی ادامه داد: راه اندازی بیمارستان، تامین نیروهای تخصصی در کلیه شهرستان های استان مرکزی، فعالیت خانه های بهداشت در کلیه روستاها و راه اندازی درمانگاه همراه با پزشک در روستاهای با جمعیت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از‌ جمله اقدامات مهم و چشمگیر در راستای اجرای طرح مذکور می باشد و هدف اصلی برداشتن قدم با سرعت بیشتر در این راستا است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان قدیمی حضرت ولی عصر با ۲۸۰ تخت و قدمتی بسیار طولانی، ضمن کمبود فضای درمانی و آموزشی و پژوهشی، نارضایتی بیماران، اعضای هیات علمی، کادر درمانی و آموزشی را همراه دارد و نگهداری این ساختمان با هزینه ها و دردسرهای بسیاری همراه است که در این راستا بیمارستان جدید حضرت ولی عصر(عج) با وسعتی برابر ۴۵ هزار متر مربع در ۱۳ طبقه شامل بخش های جراحی، مراقبت ویژه و آنژیوگرافی در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این پروژه یک پروژه ملی است، تحقق و بهره برداری از آن نیازمند عزم استانی است که این  عزم در کلیه مسئولین استان وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز به عنوان یک حلقه از این زنجیره در حد توان ایفای نقش می کند تا پیمانکار در موعد مقرر شهریورماه سال ۱۴۰۱ پروژه را تحویل دهد.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر با توجه به برودت هوا و عدم امکان بتن ریزی کمی سرعت ساخت پروژه کم شده است، اما به طور کلی با تعویض پیمانکار ساخت پروژه رو به پیشرفت است.

دکتر جمالیان یادآور شد: خرید وسایل مورد نیاز توسط دانشگاه، ساخت اسکلت فلزی توسط شرکت هپکو که در حال نصب می باشد قسمت عظیمی از پروژه را جلو می برد و در حال حاضر وسایل موتورخانه و تاسیساتی آن در حال نصب و راه اندازی ‌می باشد و امیدواریم که با ادامه این رویه و تامین به موقع بودجه هر چه سریعتر شاهد بهره مندی از آن باشیم.

وی ضمن اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه جدید حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: اتمام ساخت پروژه مذکور نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به محض رسیدن پروژه به حد ۸۵ درصد، کار تجهیز آن از طریق وزارت بهداشت آغاز می شود که مکاتبات لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تقاضای کلیه پروژه های تازه تاسیس به برنامه بودجه ارسال و مجوزهای لازم اخذ می شود و با توجه به اینکه وضعیت نیروهای پرستاری در بیمارستان حصرت ولی عصر در وضعیت مناسبی قرار گرفته از لحاظ تامین نیرو نگرانی وجود ندارد البته برا ۲۰۰ تخت نیرو پرستاری با کمبود ۲۰۰ تخت مواجه هستیم که این مهم هم نیز مجوز افزایش آن اخذ خواهد شد و نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی رسیدن به ۲/۸ تخت به ازای هر هزار نفر می باشد که با اضافه شدن پروژه جدید حضرت ولی عصر(ع) با ۴۸۰ تخت فعال، هاشمی سنجانی با ۱۰۰ تخت فعال و همچنین اضافه شدن بیمارستان زنان و سوختگی می توان از ۱/۶ به ۱/۸ تخت در سال ۱۴۰۴ رسید.


( ۳ )

نظر شما :