برگزیدگان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی اراک، شمع راه و الگوی سایر افراد جامعه

۰۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۵ کد : ۲۳۵۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: لازم است که دانشجویان، اساتید و همکاران قرآنی الگوی تاثیرگذاری برای سایر افراد جامعه باشند و هر کدام از آنها باید مبلّغ قرآن بوده و در جذب سایر افراد جامعه به قرآن و آموزه های دینی، فعالیت داشته باشند.
برگزیدگان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی اراک، شمع راه و الگوی سایر افراد جامعه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی اراک در بیست و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در مرحله مقدماتی، ضمن تبریک به این افراد با اشاره به اینکه ترویج اخلاق قرآنی در جامعه نیاز مهم امروز کشور بویژه نسل جوان است، بیان کرد: متاسفانه در جامعه اسلامی ‌چون ایران از کمبود موارد اخلاقی و تقوا در کلیه حوزه های دانشجویی، درمانی و فرهنگی رنج می بریم و لازم است که یک مجموعه دست به دست هم و در کنار یکدیگر با کمک گرفتن از فرامین الهی و تاسی گرفتن از راه ائمه روحیه اسلامی را در دانشگاه پر رنگ تر کنند که این مهم جز وظایف شرعی و الهی است.

وی تاکید کرد: بی تردید هر یک از این برگزیدگان که با قرآن ارتباط بیشتری دارند با چشم خود یکسری از فضائل قرآنی را دیده و با دل خود درک کرده اند، لذا سعادت انس با قرآن سعادتی بسیار ارزشمند است و لازم است که این موارد برای دیگران بیان شود تا شاهد ارتقا این فرهنگ باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کتابی بسیار ارزشمند است که تامل در آن باعث تقویت تقوا و صبر در برابر بسیار از ناملایمات و سختی ها می شود.

دکتر جمالیان یادآور شد: زرق و برق، قدرت و شهرت دنیا باعث جدا شدن افراد از راه و هدف اصلی آفرینش می شود و زمانی که هدف اصلی گم شود راه هم به گمراهی کشیده خواهد شد و اقداماتی که قبلا در راه ایثار و از خودگذشتگی ‌انجام می شد، جنبه مالی به خود خواهد گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: ورق به ورق کتاب قرآن به انفاق، تقوا، صبر و کمک به دیگران تاکید کرده است و اعتقاد به این سخنان و عمل به آن ها خوشبختی واقعی را در پی خواهد داشت.

گفتنی است در پایان مراسم ضمن تقدیر و تشکر از‌ کلیه دست اندرکاران به ویژه معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک که یاری رسان دانشجویان، کارمندان و اساتید برای شرکت در جشنواره قرآنی بودند از برگزیدگان قرآنی در رشته های نهج البلاغه، سبک زندگی اسلامی، حفظ موضوعی، مناجات خوانی، صحیفه سجادیه، نماز، احکام و ترتیل دانشجویان، کارکنان و اساتید، ترجمه خوانی و غیره که کسب رتبه کردند، تجلیل شد.


نظر شما :