سرطان قابل پیشگیری و درمان است

۰۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۹ کد : ۲۳۶۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۷
سرطان قابل پیشگیری و درمان است

یک متخصص پرتودرمانی گفت: سرطان با سبک زندگی سالم، خود مراقبتی و تشخیص به موقع قابل پیشگیری و درمان است.

به گزارش وب دا مکزی، دکتر جمشید انصاری ضمن یادآوری هفته ملی سرطان بیان کرد: هدف از اعلام هفته بزرگداشت سرطان آگاهی جامعه و آحاد مردم با این بیماری است تا با در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم، تشخیص به موقع و همکاری و اعتماد به علم پزشکی  قدم بزرگی‌در راستای رفع این معضل برداریم.

وی افزود: سرطان قابل پیشگیری است، لذا در صورت ایجاد تغییرات مثبت در روش تغذیه و فعالیت های معقول زندگی اعم از عدم مصرف غذاهای چرب، سرخ کرده، فست فود، غذاهای حاوی مواد نگهدارنده، افزایش مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان و مصرف سبزجات رنگی‌مثل هویج، کلم بروکلی، لبو و گوجه فرنگی می توان از بسیاری از سرطان ها و ایجاد سلول های سرطانی پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: تشخیص به موقع و اولیه سرطان می تواند در شکست قطعی آن موثر باشد از این رو توجه به علایم و نشانه هایی که زنگ خطر سرطان هستند از‌جمله ایجاد توده در پستان خانم ها، سرفه های مزمن در فرد سیگاری، تغییر شکل و رنگ ضایعات پوستی، وجود خون در مدفوع و خونریزی غیر طبیعی زنانه بسیار مهم می باشد.

دکتر انصاری در ادامه خاطرنشان کرد: حتی اگر بیماری سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده نشود، با توجه به پیشرفت و موفقیت شایان علم پزشکی در درمان سرطان های معمول و شایع روده بزرگ، دهانه رحم و پستان از طریق تکنیک ها و داروهای جدید درمانی می توان به درمان سرطان با درصد موفقیت بالا امید داشت.


( ۶ )

نظر شما :