انسان سالم محور توسعه پایدار است

۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۱ کد : ۲۳۶۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی ‌اراک گفت: حفظ و ارتقا سلامت جز مهمترین تلاش های روزمره است که تامین آن و تحقق شهروند سالم در گرو تلاش همگانی ارگان های مختلف است.
انسان سالم محور توسعه پایدار است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه مراسم تجلیل از خیرین سلامت شهرستان آشتیان، بیان کرد: نقش وزارت بهداشت در تامین سلامت مردم ۲۵ درصد و ارگان های دیگر ۷۵ درصد است، لذا می بایست وضعیت تغذیه، روحی روانی، اجتماعی، اقتصادی مردم مناسب باشد و نقش دانشگاه در حلقه آخر به عنوان درمان علامتی است، از این رو نیاز است که همگی در کنار یکدیگر برای تحقق شهروند سالم تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خداراشاکریم که در راستای پیگیری و رایزنی های صورت گرفته، با یک همکاری همگانی و حضور پر رنگ خیرین، شهرستان آشتیان از لحاظ نیروهای تخصصی، تجهیزاتی و ساختمانی پیشرفت های خوبی داشته  است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد کشور های پیشرفته این است که پیشرفت جامعه در گرو قوی شدن دانشگاه است و در دانشگاه هایی مثل علوم پزشکی علاوه بر وظیفه بسیار بزرگ و خطیر آموزش، وظلایف دیگری چون سلامت، بهداشت، دارو، غذا و درمان را برعهده دارد که کوتاهی در هر زمینه خسارت های جبران ناپدیری را در پی خواهد داشت از این رو دانشگاه برای اینکه بتواند به وظایف خود بهتر عمل کند، نیازمند کمک های خیرین است.

وی یادآور شد: از اقدامات بسیار چشمگیر خیرین حوزه سلامت شهرستان آشتیان می توان به ساخت اتاق عمل، بخش مراقبت ویژه، بخش دیالیز و دستگاه های تشخیصی اشاره کرد و در حال حاضر تمام تلاشمان این است که به کمک و همت خیرین، مجموعه درمان شهرستان به دستگاه سی تی اسکن نیز‌ مجهز شود.

وی تاکید کرد: در راستای تامین نیروهای متخصص در شهرستان آشتیان لازم است که تجهیزات و وسایل مورد نیاز این گروه تامین گردد، لذا یک متخصص زمانی می تواند در یک منطقه بماند که احساس کند برای آن محیط مفید است و زمانی می تواند مفید و عملکرد خوبی داشته باشد که وسایل و امکانات لازم را در اختیار داشته باشد از این رو امیدواریم که با جدیت و پشتکار خیرین و تلاش دانشگاه در زمینه تامین این تحهیزات روز به روز شاهد پیشرفت این شهرستان باشیم.

متولی سلامت استان مرکزی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت روحی و روانی مردم شهرستان آشتیان گفت: نیاز است که برنامه جامعی در زمینه مشکلات و مسائل روحی و روانی صورت بگیرد.


نظر شما :