برای مقابله با سرطان باید فاصله ها را کم کنیم

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۶ کد : ۲۳۶۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار "فاصله ها را کم کنیم" از ۸ بهمن ماه آغاز و تا ۱۵ ماه جاری ادامه دارد.
برای مقابله با سرطان باید فاصله ها را کم کنیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: برای مبارزه و مقابله با سرطان، می بایست فاصله ها را کم کرد و منظور از فاصله ها، بی خبری از علائم، عوامل و شناسایی فرد مشکوک است.

وی افزود: فاصله بی خبری از عوامل خطر سرطان تا دانستن، فاصله بی خبری از علائم و نشانه های سرطان تا دانستن آنها و فاصله شناسایی یک فرد مشکوک به سرطان تا تشخیص قطعی او، فاصله هایی است که باید کم شود.

وی تاکید کرد: این پویش در سالجاری با این شعار انتخاب شده و برای اجرای هر چه بهتر آن و کمک بیشتر به درمان بیماران سرطانی همه مردم و مسئولین باید کمک کنند.

دکتر جمالیان در پایان گفت: درمان سرطان که یکی از بیماری های سخت و صعب العلاج و با هزینه سنگین است به عواملی چون شیوه زندگی، محیط سالم، تشخیص زودهنگام، نقش نهادهای دولتی و حاکمیتی و سازمان های مردم نهاد و خیریه ها بستگی دارد و یک کار جمعی و گروهی را نیاز دارد و به تنهایی نمی توان از عهده آن برآمد.

گفتنی است پیشگیری از سرطان با شیوه زندگی، پیشگیری از سرطان با محیط سالم، سرطان و اهمیت تشخیص زودهنگام، سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران و خانواده ها، سرطان و جایگاه نهادهای دولتی و حاکمیتی، سرطان و نقش زنان و خانواده در مدیریت آن و مدیریت سرطان در کودکان و جوانان، شعارهای هفته ملی مبارزه با سرطان است.


( ۲ )

نظر شما :