تعالی نظام سلامت از اهداف اصلی دولت است

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۶ کد : ۲۳۶۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عدالت و دسترسی عدالت محور در حوزه سلامت از مهمترین اهداف نظام و انقلاب است.
تعالی نظام سلامت از اهداف اصلی دولت است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: تمام برنامه ها و اقدامات را باید برای تعالی بخشیدن نظام سلامت و ایجاد دسترسی آسان و عادلانه برای عموم جامعه فراهم کنیم.

وی افزود: نقطه تمایز و قوت دانشگاه علوم پزشکی با سایر دانشگاه ها و حتی ادارات، آموزشی بودن در کنار اقدامات و فعالیت های مجدانه پرسنل و دانشجویان است که به همین خاطر باید به مسئله آموزش بیش از پیش اهمیت داد و برای آن ارزش قائل بود.

وی تاکید کرد: تامین منابع دارویی و تامین غذای سالم نیز باید با  زاویه ویژه ای نگاه شود چراکه در ماه ها و سال های گذشته، همواره کمبود منابع مالی چالشی را در این زمینه به وجود آورده بود که باید برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، برنامه ریزی کرد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) که بعد از گذشت چندین و چند سال از آغاز به کار آن به یکی از مطالبات اصلی مردم و مسئولین شهر تبدیل شده را باید در کنار سایر پروژه های عمرانی دیگر هرچه زودتر به چرخه درمان اضافه کنیم و مردم از خدمات آنها بهره مند شوند.

متولی سلامت استان مرکزی گفت: اهداف عالیه دانشگاه با همدلی و همکاری بین بخشی معاونت ها و پرسنل حاصل می شود و امیدواریم همچون گذشته این وحدت و یکرنگی بین همکاران تا رسیدن به نتیجه مطلوب باقی بماند.

دکتر جمالیان همچنین از زحمات دکتر سلطانی معاون سابق توسعه و مدیریت منابع دانشگاه تشکر کرد و افزود: حوزه توسعه با تمرکز به منابع مالی، نیروی انسانی و غیره همواره یکی از معاونت های مهم و حساس بوده و با دیگر واحدها در ارتباط مستقیم است و برای پیشرفت جزء به جزء و کلی مجموعه بهداشت و درمان، اهرمی موثر و تاثیرگذار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: خوشبختانه دکتر سلطانی تمام تلاش خود را به کار گرفت و در بسیاری از امور با تلاش شبانه روزی، موفقیت های قابل ذکری را نیز بدست آورد که امیدواریم با تغییر مدیریت، این راه همچنان ادامه دار بوده و به قوت خود ادامه داشته باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه از زحمات دکتر سلطانی تفدیر و عبدالصمد صمدی به عنوان سرپرست معاونت  توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک معرفی شد.


( ۱ )

نظر شما :