شهرستان های اراک، دلیجان و محلات بیشترین مراجعه به بیمارستان ها را دارند

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۸ کد : ۲۳۷۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حجم مراجعات به بیمارستان ها با علائم تنفسی، به شدت افزایش یافته است.
شهرستان های اراک، دلیجان و محلات بیشترین مراجعه به بیمارستان ها را دارند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک که سانتر کرونا نیز است، آمار بستری ها به سرعت در حال افزایش است بطوریکه بخش دوم این مرکز با تکمیل ظرفیت بخش یک با 28 نفر بستری، فعال شده است.

وی افزود: همچنین 16 نفر در بخش اورژانس بستری هستند و بحرانی که در مرحله نخست که سازماندهی و مدیریت تخت ها را دشوار کرده، افزایش بیش از حد مراجعات سرپایی است که متاسفانه تمام رده های سنی را گرفتار کرده است.

وی تاکید کرد: همزمان میزان مراجعات افراد زیر 15 سال نیز افزایش پیدا کرده و در بیمارستان ولی عصر، 8 نفر و بیمارستان آیت الله خوانساری 2 نفر قطعی بستری هستند که به دلیل عدم جابجایی آنان بین مراکز، تصمیم گرفته شد که در همان مراکز درمانی بخش هایی هر چند کوچک به درمان این بیماران اختصاص یابد.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه انتظار داریم موارد بستری کمتر باشند، اما پیش بینی می کنیم در هفته های آینده در این مورد هم افزایش چشمگیر ایجاد شود و در مقابل فرصتی برای اضافه کردن تدریجی بیمارستان ها به سانتر های درمان فراهم نشود و ناچار چندین مراکز را درگیر بحران موج ششم نماییم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: برای اینکه در هفته های آینده به مشکل بر نخوریم، بایستی شرایط کنونی را مدیریت کنیم و با اضافه کردن کلینیک های تنفسی، می توان حجم مراجعات سرپایی را کنترل نمود.

دکتر صادقی افزود: با هماهنگی که با بخش خصوصی و تامین اجتماعی و درمانگاه های ثارالله، الزهرا و فرهنگیان و ... داشته ایم، مقرر شده تمرکز بیشتری به پذیرش بیماران سرپایی داشته باشند.


( ۱ )

نظر شما :