اراک قرمز شد

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۲ کد : ۲۳۷۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۷۹
رنگ قرمز کرونایی پس از ماه ها به اراک بازگشت.
اراک قرمز شد

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: براساس نقشه جدید رنگ‌بندی کرونا که از سوی اپلیکیشن ماسک منتشر شده است، وضعیت کرونایی شهرستان اراک به رنگ قرمز درآمد، ضمن اینکه هیچ شهرستانی در استان در وضعیت آبی قرار ندارد.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده، شهرستان اراک از وضعیت نارنجی به قرمز، شهرستان های دلیجان و محلات از وضعیت زرد به نارنجی و شهرستان های شازند و زرندیه از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ دادند.

وی تاکید کرد: به غیر از اراک که حالت بحرانی به خود گرفته شهرستان های ساوه، محلات و دلیجان نیز که در وضعیت نارنجی هستند در شرایط حساسی قرار گرفته اند و باید مراقب باشند.

وی افزود: شهرستان های  تفرش، فراهان، کمیجان، آشتیان، خنداب، خمین، زرندیه و آشتیان در وضعیت زرد قرار دارند و با کوچکترین لغزش و غفلت در وضعیت های بدتری قرار می گیرند.

دکتر جمالیان گفت: کرونا و به ویژه نوع اُمیکرون یا آفریقایی آن اکنون در همه مناطق استان حضور دارد و خیز ششم کرونا با سویه آفریقایی در حال اوج‌گیری در تمام مناطق است و بی محابا افراد مختلف به ویژه کودکان را که به دلیل عدم دریافت واکسن و حساسیت کم آن ها نسبت به نکات بهداشتی مورد هدف قرار داده و درگیر می‌کند که جا دارد والدین و خانواده ها نسبت به این موضوع حساس تر باشند و نکات بهداشتی را بیش از پیش رعایت نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با تکمیل واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات و مجالس، شستشو دست ها و زدن صحیح ماسک و دیگر توصیه هایی که همکاران بهداشتی و درمانی و پزشکان ارائه می دهند، می توان از‌ جان خود و عزیزان دیگر محافظت کنیم و مانع بروز حوادث ناگوار شویم.


( ۲ )

نظر شما :