واکسن گریزان از دریافت خدمات عمومی در جامعه محروم می شوند

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۶ کد : ۲۳۷۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۷
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی از دریافت واکسن (نوبت اول) خودداری کرده اند.
واکسن گریزان از دریافت خدمات عمومی در جامعه محروم می شوند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی معادل ۵ تا ۶ درصد از تزریق واکسن نوبت اول خودداری کرده‌اند و این فراد از دریافت خدمات عمومی محروم هستند.

وی افزود: با توجه به سرعت بالای انتقال سویه اُمیکرون، زدن واکسن در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، تنها راه های ممکن برای جلوگیری از پیشرفت سریع و مدیریت و کنترل موج ششم است که بارها توسط مسئولین استان، دانشگاه علوم پزشکی و همکاران پزشک توصیه و تاکید شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به عدم دریافت واکسن در بین کودکان، نگرانی ما در موج ششم ابتلا بالای کودکان و نوجوانان است به همین خاطر از والدین می خوایم هر چه سریعتر نسبت به مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن فرزندان خود  تصمیم گیری و اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: کودکان ۹ تا ۱۲ سال می‌توانند از ۲ واکسن سینوفارم و پاستوکووک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه واکسن کودکان در ۲ نوبت پیش بینی شده و کودکان بعد از نخستین تزریق چهار هفته بعد نوبت دوم را دریافت می‌کنند، گفت: ۶۸ هزار نفر از جمعیت کودکان استان مرکزی مشمول دریافت واکسن کرونا هستند و با واکسینه شدن این قشر، ضریب سلامت عمومی به ویژه در کاهش شمار بستری‌ها و مرگ و میر دو چندان می‌شود.

وی تاکید کرد: پایه واکسن سینوفارم و پاستوکووک ویروس غیرفعال است که محصول مشترک ایران و کوبا است و این ۲ کشور سابقه طولانی در تولید و صادرات واکسن دارند.


( ۲ )

نظر شما :