رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف توسط کسبه و مردم، پایین و خطرناک است

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۰ کد : ۲۳۷۴۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه در زندگی روزمره مردم و کسبه، پروتکل های بهداشتی و توجه به اُمیکرون اولویتی ندارد.
رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف توسط کسبه و مردم، پایین و خطرناک است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در بازدید از صنوف سطح شهر ضمن اعلام اینکه بازرسی های بهداشتی از ۱۳ بهمن ماه تشدید خواهد شد از پایین بودن میزان رعایت پروتکل ها در واحدهای صنفی اراک ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: متاسفانه بیماران و مبتلایان به کرونا که اکثریت آنها، به نوع جدید اُمیکرون گرفتار می شوند، به شکل آسانسوری در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که به خصوص در بازار سرپوشیده هم صنوف و هم مردم شرایط خوبی را از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی ندارند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: از چهارشنبه تشدید بازرسی‌ها را ملاک قرار دادیم و تشکر می کنم از اتاق اصناف که در این بازدیدهای مشترک ما را همراهی می کنند و همچنین از اداره صمت و همه کسایی که همراه دانشگاه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در طرح تشدید بازرسی از سطح شهر، اتاق اصناف و سازمان صمت، همکاران بهداشت و بازرسان مرکز بهداشت را همراهی می کنند و طبق قانون با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی در پایان از مردم خواست به هیچ وجه در مکان های شلوغ به خصوص سربسته بدون تهویه حاضر نشوند و به شدت مراقب سلامتی خود و دیگران به ویژه فرزندان و افراد کم سن و سال باشند چراکه زیر ساخت های استان و حتی کشور پاسخگوی پیک جدید کودکان نخواهد بود.


( ۱ )

نظر شما :