فعالیت مدارس در شهرستان‌های قرمز،یک هفته ی دیگر غیر حضوری شد.

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۸ کد : ۲۳۸۴۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۹
استاندار مرکزی : برای جلوگیری از شیوع سویه امیکرون، روند برگزاری غیر حضوری کلاس‌ها در شهرستان‌ها با وضعیت قرمز به مدت یک هفته ادامه می یابد.
فعالیت مدارس در شهرستان‌های قرمز،یک هفته ی دیگر غیر حضوری شد.

به گزارش وب دا مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان گفت : ۱۰ شهرستان از مجموع ۱۲ شهرستان استان مرکزی اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و ممکن است تعداد این شهرها تا پایان هفته افزایش یابد.
او با تاکید بر اینکه  فرایند تحصیل دانش آموزان باید در بستر شبکه شاد انجام ‌شودافزود : تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس روستایی شهرستان‌های استان مرکزی نیز توسط ادارات آموزش و پرورش و فرمانداران انجام می‌شود.
وی تاکید کرد : کلاس‌های کارگاهی هنرستان‌ها و فنی حرفه‌ای استان مرکزی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمهیدات لازم به صورت حضوری برگزار و از آموزش غیر حضوری مستثنا هستند.
استاندار مرکزی،گفت : بر اساس اعلام ستاد ملی کرونای کشور هرگونه سرماخودرگی باید امیکرون در نظر گرفته شود مگر اینکه تست کرونای افراد منفی باشد.
او افزود: نیاز است جامعه کارفرمایی همکاری لازم را برای ارایه مرخصی اسحقاقی به کارکنان خود را داشته باشند تا از بروز آسیب به جامعه و کارگاه‌های صنعتی و تولیدی جلوگیری شود.
وی یادآور شد : ۲ هفته آینده، روزهای سختی و پرچالشی برای نظام سلامت کشور و استان بوده و نیاز است رعایت پروتکل‌ها برای مقابله با این بیماری در دستور کار مردم قرار گیرد.
مخلص الائمه گفت : با توجه به اینکه در سویه امیکرون نوزادان، مادران باردار و کودکان در معرض خطر قرار دارند نیاز است خانواده‌ها برای مقابله با انتقال بیماری به این قشر توجه ویژه داشته و نظام درمان نیز به این مهم نگاه ویژه داشته باشند تا این افراد در مراکز درمانی با مشکل مواجه نشوند.
او گفت : مردم در شرایط قرمز کرونایی باید ضمن رعایت مسائل بهداشتی از حضور در مراکز شلوغ از جمله بازار، مراکز خرید و باشگاه‌ها خودداری کنند.
وی تاکید کرد :  رعایت مردم برای خودداری در حضور در باشگاه‌ها و مراکز شلوغ نافی مسئولیت دستگاه‌های اجرایی استان نبوده و دستگاه‌ها باید به سلامت مردم توجه ویژه داشته باشند.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول باید برخورد لازم و آشکار را با مراکزی که از رعایت پروتکل‌ها خودداری می کنند داشته باشند تا این مراکز مجبور به رعایت پروتکل‌ها شوند،گفت :  اکنون استان مرکزی و کشور در مسیر منحنی ابتلا به سویه امیکرون قرار داشته و پس از آن در مسیر بستری و سپس منحنی مرگ و میر قرار می گیریم.
او یادآور شد : پیش بینی‌های لازم برای مواجه با موج بستری و مرگ و میر بیماران در استان باید اندیشیده شود.
وی افزود:  نظام درمان استان اکنون در پیک ابتلا جوابگوی بیماران امیکرون هستند و این مهم دلیل بر آن نیست که در پیک بستری نیز بتوانند جوابگوی بیماران باشند و نیاز است مردم همراهی لازم را با کادر درمان برای درمان داشته باشند.
مخلص الائمه در پایان با اشاره به اینکه  ابتلای کادر درمان به این بیماری نیز مزید بر علت شده و این مهم مشکلاتی را در آینده برای ارایه خدمات درمانی به بیماران به همراه دارد،گفت :  با توجه به شیوع سویه امیکرون در استان، راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال در شهرستان‌ها با وضعیت قرمز کرونایی به صورت خودرویی برگزار می شود و در صورت تصمیم گیری ستاد ملی کرونا در خصوص راهپیمایی، این مهم توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی می شود.


( ۱ )

نظر شما :