درخشش مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۶ کد : ۲۳۸۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این مرکز در بین مراکز کشوری بیشتری رشد را داشته و توسط وزارت بهداشت مشمول دریافت حمایت مالی شده است.
درخشش مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: با توجه به بخشنامه ارتقاء و ارزیابی مراکز رشد فناوری سلامت بر اساس امتیازهای محاسبه شده از سامانه اطلاعات فعالیت های توسعه فناوری سلامت، مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک توانست در بین دیگر مراکز بیشترین رشد را در سال گذشته کسب کند.

وی افزود: با توجه به اینکه این مرکز در بین مراکز در حال توسعه(طبقه 3) بیشترین رشد را کسب کرده، مشمول دریافت حمایت مالی شده است.

وی تاکید کرد: مرکز رشد فناوری سلامت فضای لازم برای استفاده از نتایج تحقیقات کاربردی در زمینه های مختلف حوزه سلامت را با هدف کمک به ارتقای دانش فنی، توسعه فناوری های پیشرفته مرتبط با سلامت، تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی، توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش بنیان، تسهیل در انتقال دانش و فناوری از مراکز دانشگاهی به جامعه و صنعت و ایجاد ارتباط منسجم بین مراکز تحقیقاتی، دانشگاه و صنعت فراهم آورده است.

دکتر جمالیان در ادامه ضمن تبریک این موفقیت به دکتر کمالی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و سایر همکاران این حوزه خاطرنشان کرد: کسب این موفقیت گامی دیگر برای رسیدن به اهداف کلی دانشگاه و برنامه های بلند مدت حوزه بهداشت و درمان یعنی تبدیل به دانشگاه درجه یک شدن از همه جهات است.

دکتر جمالیان بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، کمک به رونق اقتصاد محلی و منطقه ای مبتنی بر فناوری، ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش مدار و فناور فعال در زمینه های فناوری، بسترسازی جهت جذب دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه های فناوری به منظور ایجاد فرصت های شغلی، تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناوری قابل عرضه به بازار را از مهمترین اهداف مرکز رشد برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان به جایگاه و اهمیت مراکز رشد اشاره کرد و گفت: حمایت های مالی از واحدهای مستقر در مرکز رشد، تلاش برای فراهم آوردن حمایت های قانونی جهت تسریع رشد واحدهای مستقر در مرکز رشد، ارائه خدمات و مشاوره های مورد نیاز واحدها در راستای تبدیل ایده های نو به محصول و تجاری سازی آنها، نظارت بر روند رشد واحدها و تحلیل مستمر دستاوردها با هدف افزایش کارائی مرکز رشد، نظارت بر فعالیت های واحدهای فناور به منظور تحقق ایده محوری آنها از جمله وظایف مرکز رشد است که امیدواریم در دانشگاه علوم پزشکی اراک همچون گذشته با صلابت و با قدرت به راه خود ادامه دهد.


نظر شما :