ابتلاء ۱۰۰ نفر از کادر درمان به امیکرون در دو هفته

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۷ کد : ۲۳۸۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حدود ۱۰۰ نفر از کادر درمان در اراک و دیگر شهرستان ها، در دو هفته ابتدایی بهمن به کرونا مبتلا شده اند.
ابتلاء ۱۰۰ نفر از کادر درمان به امیکرون در دو هفته

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: کادر درمان روزانه مواجه نزدیکی با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دارند و در سویه اُمیکرون این شدت افزایش بیشتری دارد.

وی افزود: روزانه به طور میانگین ۲۰ نفر از کادر درمان استان مرکزی در معرض ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند.

وی تاکید کرد: ۱۹۰ نفر از کادر درمان این دانشگاه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هنگام ارایه خدمات درمانی به مراجعان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۵۰ نفر از این تعداد کادر درمان و ۴۰ نفر نیز کارشناسان حوزه بهداشت و مراکز جامع سلامت را شامل می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: از آغاز شیوع کرونا تاکنون سه نفر از کادر درمان استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان تامین اجتماعی استان با ابتلا به کرونا جان باختند.

وی ادامه داد: سرعت انتقال اُمیکرون بسیار بالا و کادر درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی خسته و ناتوان هستند، اگر روند ابتلاء کادر درمانی و مراجعین سرپایی و بستری به بیمارستان ها افزایش یابد، وضعیت بحرانی و خطرناکی را در شاهد خواهیم بود.

دکتر صادقی در پایان از مردم خواست از ماسک استفاده کنند و پروتکل های بهداشتی را در بیشترین حد ممکن رعایت کنند و هرگز "اُمیکرون " را شوخی نگیرند.


( ۷ )

نظر شما :