پارک علم و فناوری حلقه اتصال دانشگاه و صنایع

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۱ کد : ۲۳۸۶۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک پارک‌ علم و فناوری را از لحاظ ساختاری یک نوع حلقه اتصال بین دانشگاه و صنعت برشمرد.
پارک علم و فناوری حلقه اتصال دانشگاه و صنایع

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه نشست معرفی حمایت ها و تسهیلات پارک علم و فناوری استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی اراک از صنایع تولیدی، ضمن تبریک برتر شدن دانشگاه علوم پزشکی اراک در بحث ارزیابی فناوری سلامت در بین دانشگاه های در حال توسعه، بیان کرد: دانشگاه نسل سوم دانشگاهی است که می بایست روز به روز پیوند خود را با صنایع و نیازهای استانی و منطقه ای بیشتر و بیشتر کند.

وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری در چند سال اخیر با تعاملات چشمگیر و موثر خود به عنوان حلقه واسط ایفای نقش کرده و امروز شاهد قرار گرفتن کلیه مدیران صنایع و پارک علم و فناوری و دانشگاه در کنار یکدیگر هستیم که ضمن رشد و مدیریت نقاط قوت، نیاز ها و مشکلات را نیز مرتفع می سازند.

وی ادامه داد: در استان مرکزی حدود ۵۰۰ صنایع غذایی فعال وجود دارد که همین امر یک فرصت بسیار خوب و مناسب جهت افزایش تعامل دانشگاه و صنایع می باشد تا در کنار یکدیگر و با تعامل بیشتر نیاز های یکدگیر را مرتفع سازند.

وی خاطرنشان کرد: نیازهای حوزه های متفاوت بهداشتی و دارویی از طریق حوزه های علمی توانمند قابل حل می باشد و در نهایت در خروجی این تعاملات می توان شاهد رشد و تعالی‌ دو حوزه دانشگاه و صنعت بود.

دکتر جمالیان در پایان از زحمات و پیگیری های معاونین به ویژه معاونت تحقیقات و پژوهش و فناوری تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم که این تعاملات ادامه دار و شاهد رشد بیشتر دانشگاه و صنعت در کنار یکدیگر باشیم.


نظر شما :