ضرورت تمرکز بر روان درمانی و بهداشت روان زنان و مردان

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۳ کد : ۲۳۸۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۷
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: سیاست‌های جمعیتی استان مرکزی باید با جدیت پیگیری شده و در مسیر روان درمانی و بهداشت روان زنان و مردان قدم برداشته شود.
ضرورت تمرکز بر روان درمانی و بهداشت روان زنان و مردان

به گزارش وب دا مرکزی، پروین مفتح‌زاده، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام خجسته دهه فجر از ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک، ریاست بیمارستان آیت الله طالقانی اراک و کلیه افرادی که در پروژه بهسازی اتاق زایمان ایفای نقش کردند، تقدیر و تشکر کرد و بیان کرد: سیاست‌های جمعیتی کشور و به ویژه استان مرکزی که جز ۳ استان پیر کشور محسوب می شود، ایجاب می‌کند که در حوزه روان درمانی و بهداشت روان زنان و مردان قدم برداشته و کمک حال نسل جوان و در باورسازی و افزایش آگاهی آن ها در زمینه فرزند آوری موثر عمل کنیم.

وی ادامه داد: لازمه این امر مهم فراهم سازی مقدمات و ایجاد بستری مناسب می باشد تا بانوان بتوانند با خیالی راحت و فراغی آسوده مسئولیت سنگین بارداری و زایمان را برعهده بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای سیاست‌های جمعیتی و پرورش نسل آتی جامعه باید با تعامل و همکاری مسولان امر گام‌های موثری برداشته شود و در این مسیر در زمینه مکاتبات، پیگیری و ارتباطات از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: طی سال های اخیر در خصوص تعمیر مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی اراک اقدام چشمگیری صورت نگرفته، اما امیدواریم که با پیگیری های صورت گرفته بیمارستان جدید الاحداث زنان و زایمان به عنوان شعبه دوم نیاز بانوان را تامین کند.

مفتح زاده در پایان اضافه کرد: بیمارستان آیت الله طالقانی اراک هر چند که از لحاظ فضای فیزیکی محدودیت بسیاری دارد اما از مجهزترین و به روزترین بیمارستان‌های استان و شاید کشور است که مراجعه کنندگان کمترین دغدغه را  در خصوص مراقبت و زایمان در این مرکز دارند و به جامعه زنان استان مرکزی و همچنین استان‌های همجوار، خدمات درمانی مناسب ارائه می‌دهد.


نظر شما :