بر روی مباحث مربوط به بانوان و خانواده باید سرمایه گذاری شود / تاکید بر تسریع به بهره برداری رسیدن پروژه بیمارستان زنان در مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین(ع)

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۳ کد : ۲۳۸۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۱
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توجه به فرزندآوری و تعدد فرزند توسط زوجین با برخورد خوب و مناسب در بیمارستان های زنان و زایمان تسهیل می گردد.
بر روی مباحث مربوط به بانوان و خانواده باید سرمایه گذاری شود / تاکید بر تسریع به بهره برداری رسیدن پروژه بیمارستان زنان در مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین(ع)

به گزارش وب دا مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی در حاشیه افتتاح اتاق زایمان بیمارستان آیت الله طالقانی اراک، بیان کرد: این مرکز آموزشی و درمانی به عموم مردم شهر اراک و حتی شهرستان های دیگر خدمات ارائه می دهد که عمدتا جزء اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه اند و به همین خاطر لازم است با آنها به بهترین شکل ممکن رفتار شود.

آیت الله دری از کمک و حمایت خود در به بهره برداری رسیدن پروژه بیمارستان زنان در مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین(ع) به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به بانوان گفت و افزود: امیدوارم با حمایت های گسترده خیرین و مسئولین و با تلاش دانشگاه علوم پزشکی اراک پروژه بیمارستان زنان و زایمان در مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین(ع) هر چه زودتر به بهره برداری برسد و در کنار آن و در صورت نیاز  ساخت پروژه بیمارستان زنان در کنار بیمارستان خوانساری اراک می تواند به مرحله اجرایی برسد که هر گونه حمایت در ساخت این پروژه را انجام خواهیم داد.

وی افزود: روی مباحث مربوط به بانوان و خانواده هر چه می توان باید سرمایه گذاری نمود چراکه از ناهنجاری های بعدی جلوگیری می کند.

وی گفت: می شود در کنار بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با توجه به فضایی که موجود است بیمارستان زنان و زایمان را برای ارائه خدمات به مادران و در راستای افزایش فرزندآوری و فراهم کردن زیر ساختهای لازم برای این امر مهم، با توجه به  ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از طرف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با کمک خیرین و با حمایتهای دولت ساخت که در این مهم همه جوره دانشگاه علوم پزشکی را حمایت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: رسیدگی به وضع ظاهری و ارتقاء کیفیت فضای محیطی این بیمارستان نیز باید در کنار برنامه ریزی برای ساخت بیمارستانی مجهزتر، در دستور کار قرار گرفته تا مردم همچو گذشته با میل و رقبت بیشتری برای انجام زایمان به این مرکز مراجعه کنند.

امام جمعه اراک از زحمات رئیس و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در دوران کرونا تقدیر کرد و گفت: کارنامه استان مرکزی در مهار نسبی و کنترل موج های مختلف کرونا، قابل قبول و مناسب است.

وی افزود: یکی از وظایف حکومت، تقویت حوزه بهداشت و درمان و سلامت است و از روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات خوب و مهمی در این زمینه رخ داده و در حال رقم خوردن است.

آیت الله دری توجه به ازدواج آسان و کاهش سن ازدواج و همچنین فرزندآوری به موقع و مقابله و درمان ناباروری را از مسئولین خواستار شد و به آمار بالای 2/4 نرخ ناباروری و فاصله بسیار زیاد بین نرخ ناباروری و تولد اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در چند سال آینده پیر خواهد شد که خود مشکلات و تبعات زیادی را در پی خواهد داشت.

وی فعالیت در لباس بهداشت و درمان به خصوص در حوزه بیمارستان زنان و زایمان را جهاد مقدس دانست و گفت: هیچ لباسی بهتر از سلامت نیست و بالاترین ثواب ها را دارد.


( ۱ )

نظر شما :