همکاری با دانشگاه لهستانی برای حذف سولفور از نفت خام

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۶ کد : ۲۳۸۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۱
عضو هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: پروژه مشترکی با دانشگاه ملی لسهتان در خصوص سولفورزدایی از نفت خام انجام داده ایم که نتایج اولیه آن نیز به چاپ رسیده است.
همکاری با دانشگاه لهستانی برای حذف سولفور از نفت خام

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رضا درویش بیان کرد: نتایج مطالعات اولیه این پروزه مشترک با تمرکز بر سوخت های فسیلی  انجام و خوشبختانه در نشریه معتبر مهندسی شیمی نیز به چاپ رسیده است.

وی افزود: حذف سولفور از سوخت های فسیلی راهبردی اساسی جهت کنترل آلودگی هوا است.

وی تاکید کرد: امروزه با توجه به نیاز روز افزون مصرف و سوزاندن انواع سوخت های فسیلی، آلودگی های ناشی از سوزاندن سوخت ها مشکلات متعددی را به وجود آورده است از این رو حذف این عنصر و جلوگیری از پخش شدن آن در طبیعت ضروری می باشد.

دکتر درویش در ادامه خاطرنشان کرد: از این رو پروژه مشترک بین المللی به میزبانی دانشگاه گدانسک لهستان و به شکل کاربردی جهت سولفورزدایی نفت خام با استفاده از فرآیندهای اکسیداسیون پیشرفته مبتنی بر کاربرد امواج فراصوت انجام شده است.

عضو هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی افزود: نتایج مطالعات اولیه پروژه مذکور در نشریه معتبر مهندسی شیمی (Chemical engineering journal) با ضریب تأثیر ۱۳/۵ به چاپ رسیده است.

وی گفت: نتایج نهایی این پروژه علاوه بر کاربرد میدانی داده های به دست آمده، در قالب یک مقاله پژوهشی جهت ارسال به مجلات معتبر آماده شده است.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به آلوده بودن کلانشهر اراک، نتایج بدست آمده از این تحقیق مشترک بین المللی در کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زندگی و ارتقاء سلامت همشهریان عزیز موثر باشد.


( ۳ )

نظر شما :