۳۰ دانش آموز در خنداب به اُمیکرون مبتلا شده اند

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۳ کد : ۲۳۸۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۱
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب گفت: از اول بهمن تاکنون ۳۰ دانش آموز در گروه های سنی ۹ تا ۱۸ سال در خنداب به اُمیکرون مبتلا شده اند.
۳۰ دانش آموز در خنداب به اُمیکرون مبتلا شده اند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر زهرا اسدی بیان کرد: بازگشایی مدارس علت افزایشی شدن اُمیکرون در بین دانش آموزان بود که با غیر حضوری شدن مدارس و توجه بیش از پیش والدین به کودکان امیدواریم این آمار کاهش یابد.

وی افزود: از همین رو نظارت ها و گشت زنی همکاران برای رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر شده، همچنین  تعداد دفعات اعزام تیم سیار به روستاها و اقناع سازی مردم به خصوص در دریافت واکسن بیشتر شده است.

وی افزود: به دلیل قدرت سرایت پذیری بسیار بالای سویه اُمیکرون که از 1 تا 3 روز اعلام شده است، تعداد بسیاری از همشهریان خندابی را مبتلا و در عرض یک هفته رنگ بندی این شهرستان را از زرد به رنگ قرمز تغییر داد.

وی تاکید کرد: عمده دلایل این تغییر رنگ بندی مقاومت مردم در برابر دریافت دزهای واکسن به خصوص دوم و سوم، عدم رعایت و کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در سایه غفلت رنگ آبی بودن این شهرستان در هفته های گذشته و همچنین علائم شبیه به سرماخوردگی در اُمیکرون و عدم جدی گرفتن آن توسط مردم بوده است.

دکتر اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه استفاده از ماسک در سطح شهرستان به کمتر از 40 درصد رسیده و همین امر باعث شده تعداد مثبت های هفته اول بهمن از 27 مورد به 173 مورد در هفته ی دوم برسد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب با اشاره به اینکه خوشبختانه مورد فوتی ناشی از کرونا در شهرستان گزارش نشده است، گفت: بستری موارد مثبت افزایش داشته به طوریکه در حال حاضر از اول بهمن تا کنون 6 مورد مثبت اُمیکرون به ثبت رسیده است.

دکتر اسدی افزود:  از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 95 درصد افراد بالای 12 سال نوبت اول و حدود 85 درصد نیز نوبت دوم و حدود 36 درصد نیز نوبت سوم واکسن خود را  دریافت کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان خنداب یادآور شد: جمعیت 9 تا 12 سال این شهرستان 2 هزار و 700 نفر هستند که از این تعداد 672 نفر واکسن خود را دریافت نموده اند که در این زمینه جزء شهرستان های برتر استان هستیم بطوریکه حدود 27 درصد  جمعیت تحت پوشش نوبت اول خود را تزریق کرده اند.

وی افزود: 100 درصد جمعیت دانش آموزی شهرستان خنداب نوبت اول و حدود 87 درصد هم نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در دو ماه گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا نداشته ایم اما از ابتدای شیوع تاکنون 122 نفر که 68 نفر آقا و 54 نفر هم خانم  بوده اند، به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی در پایان از مردم شهرستان و روستاهای اطراف خواست پروتکل های بهداشتی را جدیت بیشتری رعایت کنند.


( ۲ )

نظر شما :