دستاوردهای پررنگ انقلاب در حوزه سلامت

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰ کد : ۲۳۹۰۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دستاوردهای انقلاب در حوزه سلامت بسیار پر رنگ است.
دستاوردهای پررنگ انقلاب در حوزه سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: پیش از انقلاب پزشکان غیر ایرانی مردم را ویزیت و مداوا می کردند، ولی امروزه متخصصین بومی و جوان نه تنها در مراکز استان ها بلکه در روستاها و مناطق کم برخوردار حضور دارند و مردم را درمان می کنند.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی هزینه زیادی دارد و کار بسیار دشوار و سختی است و برای رقم زدن چنین اتفاق بزرگی، می بایست زیرساخت هایی را نیز آماده کرد که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی، تمام این اتفاقات خوب در حوزه بهداشت و درمان رخ داده و در آینده نیز ادامه دار خواهد بود.

وی تاکید کرد: توسعه دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها مشغول به تربیت نیروهای تخصصی اند و در کنار آن تجهیزات تشخیصی و درمانی نیز در حال پیشرفت است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه از کشورهایی که تا پیش از این پزشکان شان مردم ما را درمان می کردند، برای درمان با پزشکان ماهر و تجهیزات به روز به کشور ما می آیند.

متولی سلامت استان مرکزی گفت: اخلاق مداری و ذکاوت تیم درمانی کشورمان زبان زد جهان است و  درخشش پزشکان و کادر درمانی ایرانی و انجام عمل های نادر، همگی به برکت انقلاب اسلامی و مایه مباهات است.

وی به حضور اورژانس در حادثه های جاده ای زیر 15 دقیقه و حوادث شهری زیر 8 دقیقه هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به استانداردهای جهانی نزدیک هستیم که همگی ماحصل تلاش های فراوان در طول عمر انقلاب بوده است.

دکتر در پایان جمالیان گفت: همچنین وجود و فعالیت خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در دورترین و محروم ترین نقاط استان و کشور، یکی از  بزرگ ترین و ارزشمندترین دستاوردهای انقلاب به منظور دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی بوده است.


( ۱ )

نظر شما :