صفر تا ۱۸ و افراد بالای ۶۵ سال بیشترین درگیری و مبتلایان به اُمیکردن را دارند

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۴ کد : ۲۳۹۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: گروه سنی صفر تا ۱۸ و افراد بالای ۶۵ سال، بیشترین تعداد مبتلایان امیکرون را به خود اختصاص داده اند.
صفر تا ۱۸ و افراد بالای ۶۵ سال بیشترین درگیری و مبتلایان به اُمیکردن را دارند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در برنامه رادیوی رادیو سلامت، بیان کرد: ابتلاء، بستری و فوت ناشی از کرونا در چند هفته گذشته در استان افزایش یافته است و در این میان سنین، صفر تا 18 سال و همچنین افراد بالای 65 سال بیشترین رده سنی است که به اُمیکرون مبتلا شده اند.

وی افزود: همچنین  افراد کهنسال و دارای بیماری زمینه ای نیز بیشترین آمار مبتلایان بستری را به خود اختصاص داده اند.

وی تاکید کرد: روزانه حدود بیش از 750 نفر در تست گیری های انجام شده، شناسایی می شوند که از این میان حدود 40 تا 60 نفر منجر به بستری می شوند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 410 نفر در استان بستری هستند که از این تعداد 65 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک مجددا در معرض خطر بودن کودکان در موج ششم را گوش زد کرد و گفت: در حال حاضر 4 مورد در بیمارستان ها بستری اند و اکثر مراجعین به صورت سرپایی درمان می شوند.

وی به خانواده ها توصیه کرد: تجربه ثابت کرده با گذشت زمان و چرخش بیشتر ویروس، گردش بیشتری پیدا کرده و قوی تر می شود و امکان افزایش تعداد بستری چه در کودکان و چه بزرگسالان با تهاجمی شدن ویروس وجود دارد.

متولی سلامت استان مرکزی گفت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان حدود 65 درصد اعلام شده  و در حواشی شهر ها این میزان بیشتر بوده و همچنین مصوباتی نظیر عدم ارائه خدمت رستوران ها، باز بودن باشگاه ها پایین بودن میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن شلوغ و سربسته دانشگاه علوم پزشکی را به شدت نگران کرده به گونه ای که روزهای خوبی را  پیش بینی نمی کنیم.

دکتر جمالیان گفت: وضعیت واکسیناسیون در استان خوشبختانه مناسب است به طوریکه تاکنون بیش از 1 میلیون و 219 هزار و 83 نفر افراد بالای 12 سال 93 درصد نوبت اول و 86 درصد هر دو دز و 34 درصد هم دز یادآور خود را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان به تاثیرگذاری طرح شهید سلیمانی در کنترل و مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: با همکاری بسیج، نیروهای  داوطلب، هلال احمر و ... طرح شهید سلیمانی همچنان در حال انجام است و  موضوعاتی چون انجام واکسیناسیون، بیماریابی فعال و کمک ها و حمایت هایی که بیماران در کنار کمک های معیشتی و نظارت و بازرسی از اماکن و صنوف انجام می شود.


( ۲ )

نظر شما :