خودنمایی رنگ قرمز در نقشه کرونایی استان مرکزی

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۵ کد : ۲۳۹۴۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۰
آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان مرکزی اعلام شده که بر این اساس  ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
خودنمایی رنگ قرمز در نقشه کرونایی استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در این رنگ بندی که از  ۲۳ بهمن به بعد قابل استناد است، ۱۱ شهرستان اراک، آشتیان، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، شازند، فراهان، کمیجان و محلات و تنها شهرستان زرندیه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: تعداد شهرستان های دارای وضعیت قرمز به سرعت افزایش یافته که این نشان دهنده میزان بالا و سرعت انتقال فوق العاده سریع اُمیکرون در جامعه است.

وی تاکید کرد: متاسفانه زیرساخت های برخی شهرستان ها بسیار محدود است و با تکمیل ظرفیت تخت ها، با بحران روزهای اوج کرونا در اوایل شیوع روبرو خواهیم شد.

وی گفت: در حال حاضر رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در کنار تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز سوم، دو راه حل مدیریت و کنترل موج ششم همچون پیک های قبلی اعلام و بارها و بارها به آن تاکید شده است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: در حالی که کمتر از 35 روز تا نوروز ۱۴۰۱ باقیمانده و پیک ششم کرونا و شیوع امیکرون در حال اوج گرفتن است، نگرانی‌ها برای آغاز محدودیت‌های کرونایی نیز آغاز شده، محدودیت‌هایی که می‌تواند بار دیگر گریبان عید نوروز و تفریحات مربوط به آن را بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از هم استانی خود خواست هوشیارانه عمل کنند تا هم ضمن مدیریت موج ششم که بسیار سرکش و زیرک تر از سویه های قبلی است، انجام شود و هم به کادر بهداشت و درمان که حدود دو سال است که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، کمک شود.


( ۲ )

نظر شما :