اُمیکرون و الزام نوبت سوم واکسن

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۵ کد : ۲۳۹۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۹
اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اُمیکرون ممکن است موارد مرگ حداقل کمتری از نوع دلتا نداشته باشد به همین خاطر تزریق دُزهای بوستر الزامی و چه بسا حیاتی است.
اُمیکرون و الزام نوبت سوم واکسن

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رحمت الله مراد زاده بیان کرد: اگرچه موارد مرگ و میر در انگلیس در مقایسه با ایران به دنبال سوش دلتا بسیار پایین بود، اما اُمیکرون از نوع دلتا نیز در انگلیس موارد مرگ بیشتری را داشته است، پس اگر شرایط را در ایران هم به همین منوال تصور کنیم، ممکن است که موارد مرگ حداقل کمتری از نوع دلتا نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: براساس الگوی سویه اُمیکرون در سایر کشورها از جمله امریکا و انگلیس، پیش بینی می شود که موارد ابتلای این پیک در حدود ۴۰ تا ۶۰ روز به طول بی انجامد.

وی ادامه داد: اگرچه در کشورهای مذکور، تعطیلات سال نو مزید بر علت بوده و تعیین کننده این مدت زمان می تواند باشد لذا شاید در ایران نیز به دلیل نزدیکی به تعطیلات سال نو، بر تعداد روزهای این پیک افزوده شود.

وی تاکید کرد: در یکی از ایالات آمریکا، تعداد موارد ابتلای ناشی از سویه اُمیکرون بسیار بیشتر  و موارد مرگ آن تقریبا مشابه پیک دلتا بوده است و در هر دوی این دو پیک مورد مقایسه، واکسیناسیون انجام شده بود.

دکتر مراد زاده خاطرنشان کرد: در ایران، در سویه دلتا واکسیناسیون جمعیت به حد مناسب و کافی انجام نشده بود از این رو اگر مقایسه ای صورت بگیرد؛ موارد مرگ و میر در پیک اُمیکرون کمتر از دلتا خواهد بود، و این مساله به شدت و ضعف امیکرون بر نمی گردد بلکه شاید بخاطر موضوع واکسیناسیون گسترده جمعیت باشد که چنین تصوری را ایجاد نموده است.

این اپیدمیولوژیست در پایان توصیه کرد: جهت پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون می بایست هنگام خروج از‌ منزل حتماً از ماسک استفاده شود به طوریکه به صورت درست و کامل دهان و بینی  را بپوشاند و در تمامی مراکزی که افراد زیادی رفت و آمد دارند، استفاده از ماسک باید الزامی باشد، چراکه استفاده از ماسک در کنار تکمیل فرآیند واکسیناسیون در کاهش سرایت زایی بیماری، تأثیر بسیار زیادی دارد.


نظر شما :