نگران تامین کادر درمان در بیمارستان ها در موج جدید هستیم

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۵ کد : ۲۳۹۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با افزایش بار مراجعات و ابتلا کادر درمان، نگران ارائه خدمات درمانی در مراکز درمانی هستیم.
نگران تامین کادر درمان در بیمارستان ها در موج جدید هستیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: با افزایش آمار مبتلایان، نگرانی جدی در حوزه تامین کادر درمانی مورد نیاز در بیمارستان‌ها وجود دارد؛ این احتمال وجود دارد که با افزایش پرستاران مبتلا به کرونا ناگزیر به محدودیت در ارائه خدمات درمانی باشیم یا به دلیل نبود پرستار برخی از بخش‌ها تعطیل شود.

وی افزود: متاسفانه در شرایط قرمز کرونایی فضای استان عادی بوده و مردم با عادی انگاری کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در تالار آیینه اراک مراسمی با اشغال ظرفیت ۱۰۰ درصدی فضای تالار برگزار شد و حتی شرکت کنندگان به برچسب‌هایی که برای رعایت پروتکل‌ها بر روی صندلی‌ها چسبانده شده بود نیز توجهی نکرده و  بدون رعایت فاصله اجتماعی در این مراسم حضور داشتند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش بیش از دو برابری میزان فوتی‌ها و درگیری بالای کودکان نشانگر رعایت نکردن پروتکل‌هاست و اگر رده سنی مبتلایان به کرونا کاهش یابد منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی و روانی در جامعه خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه  اگر رده سنی مبتلایان به کرونا کاهش یابد منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی و روانی در جامعه خواهد شد، گفت: رویکرد ستاد، عدم تعطیلی و عدم اعمال مقررات سختگیرانه است اما باید پروتکل‌های بهداشتی در اماکن تجمعی نظیر رستوران‌ها، باشگاه ها، پاساژها و ... رعایت شود؛ اگر وضعیت به همین منوال پیش رود نمی‌توان از تعطیلات نوروز به خوبی استفاده کرد چرا که شرایط درگیری تشدید می شود و میزان مبتلایان همچنان صعودی خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو هفته آینده مشخص خواهد شد اما اگر وضعیت به همین منوال باشد روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت.


نظر شما :