۱۰ تا ۱۵ درصد موارد بستری را کودکان تشکیل می دهند

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۷ کد : ۲۳۹۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ابتلای افزایشی کودکان در این موج به شدت نگران هستیم.
۱۰ تا ۱۵ درصد موارد بستری را کودکان تشکیل می دهند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: یکی از نگرانی های اصلی مجموعه بهداشت و درمان افزایش موارد مراجعه کودکان فعلا به شکل سرپایی است، اما قطعا به همین نسبت موارد بستری هم افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در حال حاضر 10 تا 15 درصد موارد بستری را کودکان تشکیل می دهند و قطعا درصدی هم به خدمات بخش های ویژه نیاز پیدا خواهند کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه صرفا 5 تخت picu برای پوشش خدمات مربوطه به کودکان موجود است که با پیگیری های انجام شده، توانستیم 5 تخت دیگر با سایر متعلقات با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان را دریافت کنیم که تا پایان این هفته در بیمارستان نصب خواهند شد.

دکتر صادقی افزود: با راه اندازی و وارد چرخه درمان شدن این تخت ها، از لحاظ تجهیزاتی و تخت ها به حداقل های کشوری نزدیک تر می شویم، اما همچنان نیاز است که مردم به خصوص والدین پروتکل های بهداشتی را همچون گذشته رعایت کنند و نگذارند که میزان مراجعه به مراکز درمانی به خصوص کودکان افزایش یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون فوتی در رده سنی اطفال گزارش نشده اما اگر روند افزایش موارد بستری به همین منوال باشد متاسفانه شاهد افزایش موارد بستری و به دنبال آن نیاز به  خدمات مراقبت های ویژه و نهایتا فوت نیز خواهیم بود.

دکتر صادقی در پایان یادآور شد: این تفکر که بسیاری گمان می کنند نوع اُمیکرون تعداد نفرات کمتری را درگیر می کند و موارد ابتلاء، بستری و مرگ و میر آن پایین تر از سویه های قبلی است، اشتباه است و در مقابل تمام موارد در حال افزایش است بطوریکه چهارمین بخش بیمارستان امیرالمومنین اراک(سانتر کرونا)تخلیه و به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.


( ۱ )

نظر شما :