استان مرکزی دهمین استان کشور از نظر میزان بالای بستری

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۱ کد : ۲۴۰۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۸
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سرعت  انتقال اُمیکرون و چرخش فوق العاده آن در جامعه بسیار زیاد و سریع است.
استان مرکزی دهمین استان کشور از نظر میزان بالای بستری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: در موج ششم استان مرکزی از نظر میزان بستری دهم و در زمینه میزان مرگ و میر و درصد کشندگی در هفته گذشته در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی افزود: از دلایل اصلی بالا بودن مرگ و میر در استان مرکزی و تفاوت عمده آن با سایر استان ها، ساده انگاری بیماری و دیر مراجعه کردن مبتلایان به بیمارستان ها است.

وی تاکید کرد: این تفکر که اُمیکرون فرم شدیدی از بیماری نمی دهد و یا میزان مرگ و میر آن نسبت به سویه های قبلی کمتر است، غلط است و مردم نباید در غفلت این باور اشتباه، زندگی و سلامتی خود و اطرافیان شان را به خطر بیاندازند.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین تعداد موارد مراجعه و بستری اطفال در حال افزایش است بطوریکه حدود 10 تا 15 درصد موارد بستری ها در مراکز درمانی به کودکان اختصاص دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه بسیاری از موارد فوت در بیمارستان ها در بدو ورود به اورژانس و یا 24 ساعت نخست اتفاق می افتد که نشان دهنده مراجعه دیر هم استانی ها به مراکز درمانی است.

وی افزود: متاسفانه باز هم این تفکر که سایر اعضای خانواده و اطرافیان یک فرد مبتلا به کرونا نیز می توانند از همان داروها و روش های درمانی استفاده کنند در جامعه رواج یافته که  این باور نیز اشتباه و نادرست است.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در استان به شدت کاهش یافته است،از هم استانی های خود خواست به محض ظاهر شدن علائم بیماری به خصوص در اطفال، سریعا به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

وی در پایان یادآور شد: بیمارستان امیرکبیر و همچنین بیمارستان امیرالمومنین اراک و کلینیک تنفسی آن به عنوان سانتر کرونا آمادگی لازم برای پذیرش 24 ساعته موارد ابتلای کودکان و دیگر موارد مشکوک را دارد و پزشکان و متخصصان در هر ساعت از شبانه روز که نیاز باشد در محل حضور دارند و در صورت نیاز، بستری نیز خواهند کرد.


( ۳ )

نظر شما :