بستری شدن ۴ کودک در بخش مراقبت های ویژه به دلیل کرونا

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۶ کد : ۲۴۰۷۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۴۲
یک فوق تخصص ریه کودکان معتقد است: عدم ابتلای کودکان به اُمیکرون باوری غلط و بلعکس این نوع ویروس کرونا، خطر به مراتب بیشتری دارد.
بستری شدن ۴ کودک در بخش مراقبت های ویژه به دلیل کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر اکبر زمانی گفت: مهمترین دلیل بالا بودن آمار ابتلای کودکان در این موج و سویه، عدم دریافت واکسن در موج های قبلی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر 4 کودک در مراقبت های ویژه کودکان با علائم سیستم تنفسی که ناشی از کرونا است بستری و تحت درمان هستند.

وی تاکید کرد: خانم های باردار نیز به دلیل ابتلای قطعی و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان آیت الله طالقانی اراک بستری می شوند، اما خوشبختانه تاکنون هیچ نوزادی به دلیل ابتلا به کرونا بستری نشده است.

دکتر زمانی یادآور شد: مراجعات ناشی از کووید در یک ماه اخیر به شدت افزایش یافته و با اختلالات گوارشی که همراه با درد شکم، تهوع و اسهال و استفراغ و یا سیستم تنفسی که علائمی چون گلو درد، احساس سوزش در بینی و گلو، آبریزش بینی، سردرد به همراه ضعف عضلانی، احساس ناراحتی در حلق و گاها سرفه های خروسکی دارد، خود را نمایان می کند.

این فوق تخصص ریه کودکان گفت: با توجه به گستردگی میزان درگیری با موضوع ابتلا کودکان، توصیه می کنیم والدین و خانواده ها اگر فرزندی مبتلا دارند که چندان بد حال نیست، برای درمان سرفه ها می توانند از بوخور گرم  و بسته های (نمکی) و مواردی چون اسهال از درمان های خانگی مثل برنج پخته شده همراه با ماست و یا جایگزین کردن مایعات استفاده کنند.

وی گفت: اما اگر تب کودکی بالای 38 درجه بود و بیشتر از 3 روز طول کشید و یا بی حالی و ضعف و بی اشتهایی و یا اسهال و استفراغ های شدیدی که باعث کم آبی و بی حالی کودک شود و یا هر عامل دیگری که با وجود درمان های حمایتی در منزل، مشاهده کنند؛ سریعا به پزشک و بیمارستان مراجعه کنند.


( ۴۲ )

نظر شما :